ביל גרוס: אל תשקיעו באג"ח ממשלת ארה"ב כשהתשואה עליהן 2.4% בעוד שהאינפלציה הצפויה 2.5% ויותר

גרוס מסכים עם הערכתו של אובמה כי על מנת לאושש את הכלכלה האמריקנית ידרשו טריליונים של דולרים ואומר שאובמה בכיוון הנכון ; העריך שהגירעון התקציבי עתיד להגיע ל-6%-7% מסך התמ"ג האמריקני

ביל גרוס, מנכ"ל חברת פימקו אמר הערב בראיון שרשת CNBC אשר עסק בנאומו של הנשיא הנבחר אובמה ותוכניתו הכלכלית, כי הוא בטוח שאובמה בכיוון הנכון. גרוס מסכים עם הערכתו של אובמה כי על מנת לאושש את הכלכלה האמריקנית ידרשו טריליונים של דולרים.

גרוס אמר כי אובמה ופימקו נמצאים "באותו הדף" מבחינת הפעולות בהן צריך לנקוט. גרוס העריך כי הגירעון התקציבי העתידי צפוי להגיע ל-6%-7% מסך התוצר המקומי הגולמי, מה שצריך להוות סימן אזהרה למשקיעים באג"ח. להערכתו ני"ע מגובי המשכנתאות לא ימשיכו לטפס עוד הרבה, להערכתו ריבית המטרה בתחום המשכנתאות תיהיה בסביבות 3.5%-4% בערבות פאני מיי ופרדי מאק, שמשמעותו רמת ריבית על משכנתאות של 4.5% בשוק החופשי. אם נגיע לרמה זו, יהווה הדבר תמיכה חזקה למחירי הבתים, ושילוב של ריבית נמוכה והפחתת הדרישות לתשלום ראשוני על המשכנתאות, עשויה הקומבינציה של שני אלה לתמוך בשוק הדיור האמריקני.

בהתייחסו לשאלה: במה כדאי להשקיע? אמר גרוס כי כדאי לבחון את ההשקעה באותם תחומים אשר סובלים ממינוף חסר ונמכרו כתוצאה מאותו מינוף חסר.

לדעתו לא כדאי לקנות אגרות חוב של ממשלת ארה"ב כאשר הריבית על האג"ח לעשר שנים עומדת רק על 2.4%, מאחר ובסופו של דבר, אם תצליח מדיניות הממשל אנו צפויים לראות אינפלציה בשיעור של 2.5% לפחות. ממליץ על רכישת אגרות חוב מוניציפליות, וחלק מני"ע מגובי הנכסים.