למכור עכשיו את מיקי מאוס

דיסני היא חברה קלאסית להתבצרות בימי מיתון, ולמרות זאת אמליץ: להיפטר ומהר

חברת וולט דיסני הוקמה בשנת 1923, היום היא מעסיקה 150 אלף עובדים ושווי השוק שלה 44 מיליארד דולר. היא מורכבת מארבע חטיבות:

חטיבת המדיה המפעילה מאה ערוצי טלוויזיה, רדיו, אינטרנט ותוכן סלולארי שבהם היא מרוויחה מדמי מנוי ומכירת זמן אוויר ופרסומות יש לה כיום כ-200 מיליון מנויים בעולם ובשנה שעברה הכניסה 16 מיליארד דולר והניבה רווח בסך 4.8 מיליארד דולר.

חטיבת הפארקים ולה מלונות, חברות תיירות, גני חיות, פארקי מים, מרכזי ספורט וכמובן 11 פארקי שעשועים בשלוש יבשות (ארה"ב, אירופה ואסיה) ופרושים על פני שטחי ענק. בשנה החולפת הכניסה 11.5 מיליארד דולר, והרוויחה 1.9 מיליארד דולר.

חטיבת האולפנים המפיקים את סרטי החברה ומוזיקה, בין חברות ההפקה השייכות לחטיבה מירמאקס ו-Pixar , אותה רכשה דיסני מסטיבן ג'ובס במאי 2006, תמורת 7.4 מיליארד דולר, ומאז מחזיק ג'ובס בכ-7.5% ממניות וולט דיסני וכסא בדירקטוריון. בשנה שעברה הכניסו האולפנים 7.3 מיליארד דולר, והרוויחו 1.1 מיליארד.

חטיבת מוצרי הצריכה ובה רשת חנויות חובקת עולם למוצרים ממותגים, (מאות חנויות ומכירה מקוונת באינטרנט). בנוסף מגיע רווח מתמלוגים על שימוש בקניין הרוחני של החברה, למשל בדמויות. והבעלים של הוצאת הספרים הגדולה ביותר בעולם לספרים וכתבי עת לילדים. הכניסה לדיסני השנה קרוב ל-3 מיליארד דולר ורווח בסך 700 מיליון.

דירוג אשראי, אג"ח ומדדי מניות

בחודש שעבר, הוכיחה דיסני כביכול, שלמרות המשבר הפיננסי, שוקי ההון פתוחים עבורה. וכך, יום לאחר ההודעה של ברננקי בדבר הורדת הריבית לרמה אפסית, יצאה דיסני בהנפקת מוצלחת של אג"ח בע.נ. של 1 מיליארד דולר (בעל קופון של 4.5% לטווח 5 שנים). האג"ח הונפק בתשואה 4.72% (337.5 נקודות בסיס מעל האג"ח הממשלתי המקביל ), ולאחר מכן בשוק המשני המרווח התכווץ באופן משמעותי והוא עומד כיום על 221 נ"ב.

צרכי מיחזור החוב הסחיר של דיסני צנועים למדי, ופרופיל הפירעונות של דיסני פרוס באופן נוח (פירעונות של פחות מ-1 מיליארד דולר בכל אחת מ-3 השנים הבאות).

ביצועי המניה

ב-2008 איבדה מניית דיסני כ-30% מערכה והיא נסחרת כיום סביב 24 דולר ירידת ערך המניה משקף את המצב בשוק המניות בכללותו, אך גם את החשש מכך שמיתון קשה בכלכלה הריאלית יפגע בצריכת מוצרי מותרות, מהסוג שדיסני מייצרת.

החברה זוכה להמלצות קנייה מאנליסטים, אך במחיר יעד 27.5 דולר, הקרוב יחסית למחיר הנוכחי.

תיאורטית, דיסני היא חברה קלאסית להתבצר בה בתקופת מיתון. החברה מייצרת מזומנים, מחזיקה ברשותה נכסים פיזיים ורוחניים יקרים מפז, והתברכה בהנהלה אקטיבית שמנווטת אותה היטב במשבר. אך כאן מגיע ה"אֲבָל" הגדול.

ההמלצה: למכור

ההמלצה שלנו למי שמחזיק מניה של דיסני או אג"ח של החברה היא דווקא למכור אותם. האג"ח של דיסני כמו גם המנייה נסחרים היום ביוקֵר, שעה שהאג"ח רשם רווח של קרוב ל- 4 אחוזים תוך שלושה שבועות מאז ההנפקה והאפשרות שהמניה תעלה, מוגבלת.

מועד פרסום הדוחות הכספיים הוא 3 בפברואר.