מידרוג חתכה את דירוג האשראי של CEE של יולי עופר ב-2 דרגות ל-"Baa3" עם אופק שלילי

חלק מהסיבות הן על רקע החמרה ניכרת ביחסי המינוף והאיתנות של החברה, גריעה משמעותית בסך ההון העצמי מהפסדים בשנת 2008, וכן משום שהחברה חשופה למשבר הכלכלי העולמי, בעיקר בפעילותה בהונגריה

חברת הדירוג "מידרוג", הודיעה היום (א') על הורדת דירוג האשראי, לאג"ח מסדרה א' של חברת הנדל"ן CEE - Central European Estates שבשליטת יולי עופר ורעייתו, ב-2 דרגות ל-Baa3 מ-Baa1, עם הצבת אופק שלילי.

חברת הדירוג הסבירה כי הסיבות להורדת הדירוג הן על רקע החמרה ניכרת ביחסי המינוף והאיתנות של החברה, גריעה משמעותית בסך ההון העצמי מהפסדים בשנת 2008, וכן משום שהחברה חשופה למשבר הכלכלי העולמי, בעיקר בפעילותה בהונגריה.

הכלכלנים במידרוג מעריכים כי ההרעה בתנאי השוק מתבטאת בפעילותה של CEE בכל הקשור ליכולתה לקבל מימון לפרוייקטים עתידיים, בשינויים צפויים בתנאי ההלוואות, הכוללים עליית ריבית והיקף מימון, וכן מתבטאים בהרעה ביכולת החברה לממש נכסים ולקדם פרוייקטים קיימים או חדשים.

אופק הדירוג השלילי נקבע על רקע ההחרפה של המשבר הפיננסי באזורי פעילותה של החברה, אשר גרם להקטנת הנזילות בשווקים בהם היא פועלת, ובהתאם - ליכולת החברה לעמוד בתחזיותיה התזרימיות ולממש נכסיה.

יצויין כי CEE ביצעה מחודש נובמבר רכישה עצמית של אג"ח בכ-5 מיליון שקל, "מתוך אמונה בנכסי החברה וביכולת החזר החוב שלה". כפי שנמסר בתגובה.

CEE היא חברה פרטית הפועלת באיתור, בייזום ובפיתוח של הזדמנויות עסקיות בתחום הנדל"ן (מסחר, מגורים ומלונאות) בהונגריה ובשווקים מתפתחים נוספים במרכז ומזרח אירופה. בשנים 2005-2006 הוחלפה הבעלות בחברה ויולי עופר רכש את השליטה בה.