הנקראות ביותר

עקב הסרת ערוצים מהחבילות - לקוחות HOT זכאים לקבל ערוץ במתנה; לקוחות yes יוכלו להתנתק מהמנוי תוך חודש בלי קנסות

מחבילת הערוצים של לקוחות HOT "נעלם" ערוץ AXN, ומנויי חבילת הספורט של yes גילו לאחרונה, עם תום 2008, כי החברה הסירה את ערוץ יורו ספורט ניוז

לקוחות yes ו-HOT , שימו לב: במהלך חודש ינואר אתם זכאים להתנתק מהמנוי ללא קנסות, או לקבל ערוץ חינם לתקופה הקרובה - זאת בעקבות הסרת ערוצים מחבילות השידור של החברות השונות. בימים אלה מופץ על-ידי "פרויקט גל" פרויקט סטודנטיאלי לתיקון עוולות חברתיות שהוקם בפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א, בשיתוף ארגון הצרכנים "אמון הציבור" - מכתב בנושא לעשרות אלפי סטודנטים ברחבי הארץ על מנת ליידע אותם על זכויותיהם במקרה של הורדת ערוצים (הנוגעות, כמובן, גם לכלל הציבור).

מנויי חבילת הספורט של "yes" גילו לאחרונה, עם תום 2008, כי החברה הסירה את ערוץ "יורו ספורט ניוז". המועצה לשידורי כבלים ולוויין קבעה כי בכל מקרה בו מסירה אחת החברות ערוץ מלוח השידורים זכאים לקוחותיה שהתקשרו עימה במבצע, ושיכולים לצפות בערוץ בהתאם לחבילה שבה בחרו, להתנתק ממנה ללא תשלום קנס ("החזר עלות הטבה") במשך 30 יום ממועד ההודעה על ההסרה. כיוון שהערוץ שהוסר הוא חלק מחבילת הספורט, הזכות להתנתק ללא קנס קיימת למי שמנוי גם על חבילת הספורט ומצוי בתקופת התחייבות במסגרת מבצע (למשל "מבצע הצטרפות").

לזאת מצטרף גם התיקון לחוק הגנת הצרכן שנכנס לאחרונה לתוקף, ולפיו חייבת חברה לאפשר ללקוחותיה להתנתק גם בהודעה בפקס, במייל או בטלפון ולהפסיק את שירותיה שלושה ימים ממועד קבלת הודעה כזו.

במקביל "נעלם" מחבילת הערוצים של HOT ערוץ AXN, ותחתיו הוסף לחבילת הבידור ערוץ HOT ZONE.

המועצה לשידורי כבלים ולוויין קבעה כי כל לקוח HOT שאינו מנוי על חבילת הבידור ומעוניין להתנתק משידורי HOT עקב הסרת הערוץ, זכאי לקבל ללא תשלום את שידורי HOT ZONE עד שתיגמר תקופת המבצע - ושללקוחותיה יש זכות לקבל את הערוץ החדש ללא תשלום גם אם אינם מנויים על חבילת הבידור עד לסיום תקופת ההתחייבות שלהם לחברה.

"הסרת ערוצים בזמן תקופת ההתחייבות היא למעשה פגיעה בצרכן שהתקשר עם החברה בהסתמך על מצג מסוים של מערך השידורים שהוא זכאי להם ומשלם על כך ממיטב כספו", אומר רונן רגב-כביר, סמנכ"ל מחקר בארגון "אמון הציבור". "החלטת המועצה לשידורי כבלים ולוין נתנה לכך מענה הוגן, וחשוב שהמידע יתורגם למעשים בשטח ושצרכנים יצביעו ברגליים ויממשו את זכויותיהם כפי שמגיע להם".

מחברת HOT נמסר בתגובה: "מהפכת הערוצים החל מ-4.1.09 היטיבה ושיפרה את היצע התכנים ללקוחותינו באופן משמעותי. מיטב מותגי הרכש המובילים בעולם ששודרו עד כה בתשלום, כחלק מחבילת הבידור שהכילה את ערוץ Xtra HOT, משודרים כעת בחינם לכלל המנויים, בערוץ HOT3, כחלק מחבילת הבסיס. אנו מאפשרים ללקוחותינו, אשר אינם מנויים על חבילת הבידור ומעוניינים לצפות בערוץ HOT ZONE, להתקשר לשירות הלקוחות ולצפות בערוץ זה ללא תשלום נוסף עד סוף המבצע שלהם. לקביעה זו הצטרפה החלטת מועצת הכבלים והלוויין מיום 18.12.08, שהשתכנעה כי אין מדובר בצמצום היקפם של השידורים הבסיסיים אלא בהשבחתם".

בימים אלה מופץ על-ידי "פרויקט גל" - פרויקט סטודנטיאלי לתיקון עוולות חברתיות שהוקם בפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א, בשיתוף ארגון הצרכנים "אמון הציבור" והתאחדות הסטודנטים בישראל.

ב-yes סירבו להתייחס לדברים.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות