סין סגרה החודש 91 אתרי אינטרנט בשל "תוכן פוגעני"

המהלך הוא חלק מקמפיין של ממשלת סין ל"שמירה על המוסר ברשת האינטרנט" ; במהלך קמפיין הצנזורה הנוכחי של סין הוזהרו גם ענקיות אינטרנט דוגמת גוגל, MSN ומנוע החיפוש הסיני Baidu

"91 אתרים המכילים תוכן פורנוגרפי ותוכן פוגעני אחר נסגרו בין התאריכים 8-10 בינואר", כך נמסר בהודעה לקונית למדי שהתפרסמה בפורטל china.com.cn, שמפעילה הממשלה הסינית.

המהלך הוא חלק מקמפיין של ממשלת סין ל"שמירה על המוסר ברשת האינטרנט". התפוצה הרחבה של האינטרנט בסין מהווה סכנה לשליטה של המפלגה הקומוניסטית העומדת בראש המדינה על תנועת המידע בה, והיא מנסה באופן עקבי להטיל הגבלות על האינטרנט - ובכלל זה, איסור פרסום תכנים פורנוגרפיים או תכנים פוליטיים המתנגדים למדיניות הממשלה.

בין האתרים שנסגרו היה גם פורטל הבלוגים הפופולרי Bullog.cn שבין הבלוגרים בו נמנים מספר אנשים החתומים על Charter 08, מסמך שפורסם באינטרנט כשעליו מתנוססות 303 חתימות של אזרחים סינים הקוראים לחופש הביטוי, חופש ההתאגדות ועריכת בחירות דמוקרטיות במדינה.

מייסד הפורטל, לאו יונגהאו, אישר את הידיעה על סגירת האתר בבלוג הפרטי שלו. הסיבה לכך לדבריו היא "עודף במידע הפוגע בממשלה".

במהלך קמפיין הצנזורה הנוכחי של הממשל הסיני הוזהרו גם ענקיות אינטרנט דוגמת גוגל, MSN של מיקרוסופט ומנוע החיפוש הסיני Baidu על-ידי השלטונות. אף אחד מאתרי החברות הללו לא נמנה בין האתרים שנסגרו.