משרד עמידור: לבטל את זכיית משרד ויינרוט במכרז של עמידר לבחירת יועץ משפטי

בתיק העיקרי מתבקש בית המשפט להצהיר כי הצעתו של משרד עוה"ד ד"ר יעקב ויינרוט ושות' פסולה ובחירתו כזוכה במכרז בטלה - זאת בטענה כי הוא הטעה את ועדת המכרזים והצעתו לא עמדה בתנאי הסף במכרז

משרד עוה"ד ליאור עמידור ושות' הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למתן צו ביניים נגד מימוש הזכייה של משרד עוה"ד ד"ר יעקב ויינרוט ושות' במכרז של עמידר לבחירת יועץ משפטי חיצוני לצורך ייצוגה המשפטי.

בתיק העיקרי מתבקש בית המשפט להצהיר כי הצעתו של משרד ויינרוט פסולה ובחירתו כזוכה במכרז בטלה. זאת, בטענה כי הוא הטעה את ועדת המכרזים והצעתו לא עמדה בתנאי הסף במכרז.

עוד התבקש בית המשפט להוציא צו ביניים המורה על הקפאת הליכי המכרז. הבקשה למתן צווי הביניים במעמד צד אחד נדחתה, ונקבע כי יש לקבל את תשובת משרד ויינרוט לבקשה בתוך 10 ימים.

בפנייה לבית המשפט ציין משרד עמידור כי בתנאי הסף במכרז נקבע כי במכרז רשאי להשתתף משרד עורכי דין אחד, וכי למשרד זה יהיה את הניסיון הנדרש. ואולם, לטענתו, משרד ויינרוט - הנעדר את הניסיון הנדרש במכרז - השתתף במכרז יחד עם עו"ד רז כהן, הבעלים של משרד רז כהן ושות', כדי לענות על תנאי הניסיון.

לדברי עמידור, בהצעה של ויינרוט נרשם כי המשרד ועורכי הדין מצויים בהליכי מיזוג, וכך חברי ועדת המכרזים הבינו כי עו"ד כהן הינו שותף חדש במשרד ויינרוט. בפועל, טוען עמידור, מדובר בשני משרדי עורכי דין נפרדים, והסכמי מיזוג לא צורפו למסמכי המכרז.

עמידור מציין גם כי במסגרת הצעתו של ויינרוט, במיקום בו נדרש לפרט את עובדי משרדו לא מופיע אף אחד מעובדי משרד רז כהן. לדבריו, במהלך המכרז ולאחריו ממשיך משרד רז כהן לתפקד כמשרד עצמאי ונפרד ממשרד ויינרוט. עוד טוען עמידור כי משרד ויינרוט גם לא עמד בתנאי הסף, האוסר על המציע לשמש כיועץ משפטי בחברה ממשלתית.

יצוין כי משרד רז כהן ומשרד עמידור היו משרד אחד עד לפני מספר חודשים, ומאז התפרקות השותפות הם מצויים בסכסוך חריף. (עת"מ 1066/09).