קרול בארטס מונתה למנכ"לית של יאהו

בכך מסתיימים חודשיים של חיפושים אינטנסיביים לאחר פרישת המנכ"ל הקודם, ג'רי יאנג ; בארטס היא המנכ"לית הקודמת של אוטודסק ; נשיאת יאהו סוזן דקר, שהיתה מס' 2 של יאנג וחשקה בתפקיד המנכ"ל, תפרוש מהחברה

חברת האינטרנט יאהו הודיעה על מינויה של קרול בארטס בת ה-60 (Carol Bartz), למנכ"לית. בארטס הינה המנכ"לית הקודמת של חברת עיצוב התוכנה אוטודסק .

בכך מסתיימים חודשיים של חיפושים אינטנסיביים לאיוש התפקיד לאחר פרישתו של המנכ"ל הקודם, ג'רי יאנג. נשיאת החברה, סוזן דקר אשר היתה מאז שנת 2007 יד ימינו של יאנג ונחשבה למועמדת לתפקיד המנכ"לית, תעזוב את החברה על רקע מינויה של בארטס.

בהודעה לעיתונות אמרה היום (ג') בארטס: "אין הכחשה לכך שיאהו התמודדה עם אתגרים אדירים במהלך השנה שחלפה, אך אני מאמינה כי קיימת כעת הזדמנות יוצאת דופן לייצירת ערך בעבור מחזיקי המניות שלנו, ואפשרויות חדשות בעבור לקוחותינו, שותפינו והעובדים של יאהו".

בארטס, אשר עדיין משמשת כיו"ר הדירקטוריון של אוטודסק, צפויה להתמודד עם מספר אתגרים מרכזיים ביניהם שיפור ביצועי החברה שאיבדה מזוהרה ושיפור שוויה של המניה. נזכיר כי בשנה האחרונה דחתה יאהו בהנהגתו של יאנג את הצעת הרכש שהגישה לה מיקרוסופט, בנוסף היא מתקשה להתמודד בתחום החיפוש מול ענקית האינטרנט גוגל. כמוכן התרחש במהלך החודשים האחרונים מאבק שליטה מר על השליטה בדירקטוריון בין הדירקטוריון אותו הוביל יאנג לבין המשקיע קארל אייקן.

בארטס שימשה בין השנים 1992 ל-2006 כמנכ"לית אוטודסק הקליפורנית אשר גודלה הינו כמחצית מגודלה של יאהו ובה מועסקים כ-7000 עובדים ברחבי העולם. קודם לכן שימשה בארטס בתפקיד ניהולי בכיר בחברת סאן מיקרוסיסטמס והיא גם חברה בדירקטוריון של חברת סיסקו בו יושב גם ג'רי יאנג. בארטס גם משמשת כדירקטורית באינטל, שם גם יושבת נשיאת יאהו סוזן דקר.