ירדה מהאוויר ועדיין מובילה: הפרסומת של דיסקונט ומודי בר-און - הזכורה ואהובה ביותר השבוע

גיאוקרטוגרפיה: השבוע נרשמה ירידה משמעותית במספר הפרסומות והחסויות ששודרו ; הפרסומת לאלרין - מקום שני בדירוג האהובות

הפרסומת הזכורה ואהובה ביותר השבוע היא הפרסומת לבנק דיסקונט, באמצעות משרד הפרסום יהושע TBWA והפרזנטור מודי בר און. זהו השבוע העשירי ברציפות שבו פרסומת של בנק דיסקונט מובילה את טבלת הפרסומות האהובות. הישגים אלו מרשימים ביותר לאור העובדה שהפרסומת אינה משודרת, לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מזה כשבועיים.

"מדהים מה אפשר ליצור מהדברים הפשוטים בחיים - שטראוס", היא פרסומת נוספת שנכנסה השבוע לטבלאות הפרסומות הזכורות והאהובות למרות שאינה משודרת (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום). פרסומת זו, באמצעות משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי/Y&R, זוכה השבוע במקום השמיני בטבלת הפרסומות הזכורות ובמקום השלישי בטבלת הפרסומות האהובות עם שיעורי זכירה ואהדה העומדים על 3.2% ו-12.2% בהתאמה.

מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, ד"ר רינה דגני, מציינת כי הירידה בהשקעה בפרסומות ובחסויות ששודרו השבוע מסבירה את שיעורי הזכירה והאהדה הנמוכים יחסית, וכן את חזרתן של פרסומות ישנות יחסית כשל בנק דיסקונט ושטראוס-עלית לטבלאות הפרסומות הזכורות והאהובות.

הפרסומת של מגה בול, באמצעות משרד הפרסום מקאן אריקסון והפרזנטור אברי גלעד, זוכה במקום השני בטבלת הפרסומות הזכורות ובמקום התשיעי בטבלת הפרסומות האהובות. שיעורי הזכירה והאהדה העומדים על 6.8% ו-5.9% בהתאמה.

הפרסומת של חברת בזק, באמצעות אדלר חומסקי&ורשבסקי, היא המושקעת ביותר השבוע, כאשר סך ההשקעה בפרסומת זו עומד על כמיליון דולר (מנתוני יפעת בקרת פרסום). השקעה זו הובילה את הפרסומת למקום השלישי בטבלת הפרסומות הזכורות ומקום חמישי בטבלת הפרסומות האהובות.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי ניכרת ירידה משמעותית של כ-25% במספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע (179 לעומת 237). כמו כן, ניכרת ירידה בסך התקציבים שהושקעו בקמפיינים הפרסומיים, והשבוע סך ההשקעה עומד על כ-19.3 מיליון דולר (לעומת 27.0 מיליון בשבוע שעבר).