ישראלי מואשם שהציע לאיראן סיוע ותעודות זהות תמורת כסף

נגד מאוריסי סגל הוגש היום כתב אישום לביהמ"ש המחוזי מרכז, באשמת מסירת ידיעה לתועלת האויב, מגע עם סוכן חוץ ופעולות אסורות בדרכון ; מאוריסי עזב במפתיע את ישראל ב-2005 על רקע הסתבכותו בחובות כבדים

היום הותר לפרסום, כי היאחב"ל והשב"כ עצרו לפני כשלושה שבועות את מאוריסי סגל (55), אזרח ישראלי המתגורר בארגנטינה, בחשד לניסיון ריגול לטובת איראן. היום הוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז, באשמת מסירת ידיעה לתועלת האויב, מגע עם סוכן חוץ ופעולות אסורות בדרכון.

בכתב האישום שהגיש עו"ד עודד קלר מפרקליטות מחוז מרכז נאמר, שסגל הוא בעל אזרחות ישראלית וארגנטינית, שעזב במפתיע את ישראל ב-2005 על רקע הסתבכותו בחובות כבדים. הוא החליט למכור את שני דרכוניו ואת תעודת הזהות הישראלית לגורמים עוינים תמורת סכום כסף.

לשם כך הוא שלח בדואר לשגרירות איראן בבואנוס איירס עותק מהתעודות, מהן מחק את פרטיו האישיים. משלא נענה, יזם פגישה עם נציג השגרירות, מסר לו את העתקי התעודות ואמר ש"נוכח קשריו במשרד הפנים" הוא יכול להשיג לו תעודות זהות נוספות תמורת תשלום. כן הציע לסייע, תמורת תשלום, בשכירת רכב ודירה בישראל.

הנציג האיראני ביקש ממנו לעמוד איתו בקשר באמצעות הדוא"ל, אך לא הגיב לפניותיו של סגל. כשהבין שהנציג מנתק עימו קשר, שיגר סגל כמה הודעות דוא"ל בהן הציע לעבוד עבור איראן.