BNP Paribas השתלט גם על טורניר הטניס באינדיאן וולס

הבנק הצרפתי יהפוך לספונסר הרשמי של הטורניר, הנחשב לגדול בעולם אחרי ארבעת הגראנד סלאמים; סך הפרסים יעלה ל-9 מיליון דולר ; נשים: טורניר החימר בברלין הופסק אחרי 29 שנים

טורניר אינדיאן וולס, הנחשב לטורניר הטניס הגדול ביותר אחרי ארבעת הגראנד סלאמים, ייקרא החל מ-2009 טורניר BNP Paribas, על שם הבנק הצרפתי שיהפוך לספונסר העיקרי שלו עד 2013. בתום חמש שנים לבנק תהיה אופציה להמשיך את ההתקשרות עד 2018.

באינדיאן וולס, שייערך השנה בקליפורניה בין 9-22 במארס, יחלקו פרסים בסך 9 מיליון דולר - 4.5 מיליון דולר לנשים ו-4.5 מיליון לגברים, עלייה של 25% לעומת הפרסים שחולקו בטורניר ב-2008. הוא הטורניר שנחשב לעשיר בסבב אחרי ארבעת הגראנד סלאמים. אנדי רם ויוני ארליך רשמו בו את אחת הזכיות הגדולות בקריירה שלהם, כשניצחו ב-2008 ולקחו צ'ק של 195 אלף דולר ביחד.

BNP Paribas נחשב לאחד הספונסרים הגדולים בעולם הטניס. הוא הספונסר הרשמי של הרולאן גארוס מזה 34 שנים. מ-2001 הוא ספונסר העיקרי של גביע דייויס, ושל גביע הפדרציה מאז 2005.

מארגני האינדיאן וולס החליטו ביוני האחרון שלא להמשיך את השותפות עם חברת הביטוח Pacific Life, ולא לממש את האופציה לשנתיים נוספות עם החברה, מאחר ועל פי המארגנים "רצו להשיג ספונסר גדול יותר שיכניס יותר כסף". בשנה שעברה נכחו באינדיאן וולס 330 אלף צופים, כמות הצופים הגדולה ביותר לטורניר טניס בעולם מלבד ארבעת טורניר הגראנד סלאם.

ברלין נפרדת מטורניר הנשים אחרי 29 שנים

בתוך כך הודיעה היום (ה') התאחדות טניס הנשים העולמית (WTA) כי היא מוציאה את אליפות גרמניה הפתוחה מתוכנית המשחקים של 2009, מאחר שהתאחדות הטניס של קטאר שהחזיקה בזכויות לטורניר, החליטה שלא להאריך את הזיכיון. ב-WTA לא הצליחו למצוא גוף אחר שייקח על עצמו את הטורניר.

הסיבה העיקרית לאי חידושו של הטורניר היא העובדה שבשל אירגון מחדש שנעשה בסבב, הוחלט להוריד את הטורניר בברלין לדרג נמוך יותר ולהזיזו בלוח השנה. וכך, במקום שייערך שבוע לפני הרולאן גארוס ויהווה הכנה לטורניר החימר החשוב של השנה, הוא הוזז לחודש מארס וסך הפרסים הורד בו ממיליון אירו ל-600 אלף בלבד, מה שהפך אותו להרבה פחות אטרקטיבי עבור השחקניות, הצופים, נותני החסות ורשתות הטלוויזיה.

בשנות ה-80 וה-90 זכתה בטורניר שטפי גראף 9 פעמים בתואר. בין הזוכות בטורניר היו גם כריס אברט, ג'סטין הנין, מרטינה הינגיס, אנה איבנוביץ', והאחרונה שזכתה בו בשנה שעברה היתה דינארה סאפינה. הוא מתקיים ברציפות מאז 1979.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט