שנה חדשה - הצרות נמשכות: רגולטורים סגרו 2 בנקים נוספים בארה"ב; 25 נסגרו מתחילת המשבר

הבנקים שקרסו: בנק נשיונל למסחר באילינוי והבנק של מחוז קלארק בוונקובר

שנה חדשה נפתחה לפני קצת יותר משבועיים, ובמגזר הפיננסי בארה"ב הצרות ממשיכות. רגולטורים בארה"ב סגרו הלילה (שבת) בנקים באילינוי ובוושינגטון, המנהלים נכסים בשווי 769 מיליון דולר - הבנקים הראשונים שנסגרו ב-2009, בהמשך השפעות המשבר הפיננסי והמיתון המעמיק מעבר לים, על רקע שיעור שיא בעיקולי בתים במשבר הנדל"ן שמתפרס לשנתו השלישית.

בנק נשיונל למסחר בברקלי אילינוי, המנהל נכסים בהיקף 430.9 מיליון דולר, ופיקדונות בהיקף 402.1 מיליון דולר נסגר הלילה בארה"ב ע"י רגולטורים, כמוהו גם הבנק של מחוז קלארק בוונקובר וושינגטון, המנהל נכסים בהיקף 446.5 מיליון דולר ופיקדונות בהיקף 366.5 מיליון דולר. תאגיד ביטוח הפיקדונות הפדרלי (FDIC) ייקח על עצמו את נכסי הבנקים שקרסו.

הבנק שקרס בוושינגטון הוא הראשון לקרוס במדינה זו, מאז 1993, אז נסגר אמרלד סיטי בנק בסיאטל.

בכך עלה מניין הבנקים שקרסו ונסגרו במשבר הפיננסי הנוכחי, ל-25 - המספר הגבוה מזה כמה עשורים. סגירת הבנקים צימצמה קשות את קופתו של ה-FDIC, שנכון לסוף ספטמבר אשתקד הכילה מזומנים בהיקף 34.6 מיליארד דולר, לביטוח פיקדונות.

רק בחודש שעבר אישר ה-FDIC את התקציב לשנת 2009, שעמד על 2.2 מיליארד דולר - כמעט כפול מזה של 2008, והכולל עלויות ניהול לפיקדונות הבנקים הקורסים.

רפובליק בנק של שיקאגו, הממוקם באוק-ברוק אילינוי ייקח על עצמו את ניהול 2 סניפיו של הבנק מאילינוי שקרס, וירכוש נכסים שלו בהיקף של כ-366.6 מיליון דולר. בנק אומפקואה באורגון, ינהל את הפיקדונות המבוטחים של הבנק מוושינגטון שקרס, בהיקף 117.8 מיליון דולר.

"הפיקדונות ימשיכו להיות מבוטחים ע"י ה-FDIC, כך שאין סיבה ללקוחות הבנקים שנסגרו, לבצע שינויים או למשוך את כספם", אמרו בתאגיד ביטוח הפיקדונות הפדרלי.