מיקרוסופט תחת זכוכית מגדלת: הנציבות האירופית קבעה כי קידום האקספלורר באמצעות תוכנת "חלונות" פוגע בתחרות

טוענת כי הדומיננטיות של "חלונות", שחושפת את הדפדפן ל-90% מהמשתמשים בעולם, פוגעת באפשרות של ספקי דפדפנים אחרים להתמודד בתחרות בשוק - ואף באפשרות של הצרכנים ליהנות ממוצרים תחליפיים

חברת מיקרוסופט הודיעה אמש (ו') כי רגולטורים אירופאים הודיעו לענקית התוכנה כי היא מפרה חוקים של ההגבלים העסקיים בכך שהיא מקדמת את הדפדפן של החברה - אקספלורר, בתוכנת ההפעלה "חלונות".

הנציבות האירופאית, קיבלה ב-2007 תלונה ממתחרה של מיקרוסופט בתחום פיתוח הדפדפן - אופרה, כי מיקרוסופט נעזרת בדומיננטיות שלה בתוכנת החלונות, כדי לקדם אינטרסים מסחריים.

ממסקנות החקירה של הנציבות האירופאית עולה כי הפצה של האקספלורר דרך תוכנת "חלונות", שחושפת את הדפדפן בפני 90% מהמשתמשים בעולם שבמחשבם האישי פועלת תוכנת ההפעלה, פוגעת בתחרותיות.

הנציבות מודאגת כי הדומיננטיות של ה"חלונות", שמפיצה את האקספלורר, מביאה לכך שמעצבי אתרים ובוני תוכנות מפתחים את המוצרים שלהם בהתאם להגדרות של דפדפן האקספלורר, ובכך פוגעת קשות באפשרות של ספקי דפדפנים אחרים להתמודד בתחרות בשוק, ואף באפשרות של הצרכנים ליהנות ממוצרים תחליפיים.

הנציבות האירופאית סירבה להגיב אם היא חושבת להורות למיקרוסופט להציע את ה"חלונות", ללא האיזכור של האקספלורר בתוכה.

מיקרוסופט, בתגובה, מסרה כי החברה מחוייבת ואף פועלת בהתאם לחוקי ההגבלים העסקיים של אירופה. החברה הוסיפה כי התיקון לחוק ההגבלים שקבע בית המשפט בארה"ב ב-2002, לא קובע כי הכללה של הדפדפן בתוכנת ה"חלונות", היא בניגוד לחוק האירופאי. לחברה יש חודשיים כדי להגיב למסקנות הנציבות.