אולמרט הודיע על הפסקת אש חד-צדדית משתיים בלילה: "השגנו יעדי המלחמה במלואם; מציע לחמאס לא לנסות אותנו שוב - נגיב בעוצמה שתפתיע אותו"

[חמ"ל גלובס למבצע "עופרת יצוקה"] אולמרט: "מדינת ישראל הפתיעה את ראשי החמאס ואת מנהיגי איראן" ; "המאמצים לשחרור גלעד שליט יימשכו גם אחרי המבצע. איננו זקוקים לדרבון בעניין זה" ; ברק: "לא נוותר לחמאס ולא ניתן לו להשתולל" ; "הגענו להבנות מרחיקות-לכת מול המצרים" "החברה הישראלית עמדה במבחן באופן מרשים, חזרנו לארץ ישראל הטובה והיפה" ; דובר צה"ל: "מדיניות המיגון המחמירה של פיקוד העורף נותרת בתוקף"

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הודיע הערב (מוצ"ש) על סיום מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. השרים אלי ישי ורוני בראון התנגדו להחלטה.

מעט לפני תחילת נאומו של אולמרט שיגר החמאס גראדים ופצמ"רים על אשדוד, אשקלון ושדרות. לא היו נפגעים.

הקבינט וראשי מערכת הביטחון סיימו את ישיבתם רק בשעה 22:45 - ונאומו של רה"מ אולמרט התעכב. לפני פתיחת הישיבה הייתה תמימות דעים לעצירת הלחימה בין השלישייה המובילה אולמרט, ברק ולבני.

אולמרט אמר הערב: "אנחנו יכולים לומר כי הושגו התנאים שעל פיהם יעדינו הושגו במלואם, ואף מעבר לכך. החמאס הוכה קשות, מנהיגיו מסתתרים, מפעליי יצור הרקטות נהרסו וכך גם המנהרות. צומצם היקף השיגור, מרחבי השיגור בשליטת כוחות צה"ל. המכה שספג החמאס תפגע ביכולותיו, צה"ל ניהל מבצע מזהיר עם הישגים משמעותיים".

אולמרט טען עוד, כי "הממשלה פעלה באורח מקצועי" במבצע "עופרת יצוקה". לדבריו, "גיבשנו הבנות עם ממשלת מצריים שיצמצמו הברחות הנשק לתוך רצועת עזה. גם ארה"ב ושאר חברות הקהילה חברו לפעולה נגד ההברחות, ואני מבקש להודות בעניין זה למאמציה של שרת החוץ, ציפי לבני. ללא הפעולה הצבאית המוצלחת לא היינו יכולים להגיע להבנות המדיניות, שיחד משתלבות להישג מרשים".

לפי אולמרט, "מדינת ישראל הפתיעה את ראשי החמאס ואת מנהיגי איראן, שלא העריכו נכון את הכוח שבאיפוק". עוד אמר רה"מ, כי השר הרצוג מונה מטעם הקבינט כדי לתאם את מאמצי השיקום למען אוכלוסיית עזה. כל זאת, במסגרת המדיניות הממשלתית לנהל מלחמה נחושה אך עם אמות מדה אנושיות.

אולמרט הוסיף: "החמאס אינו חלק מההסדר אליו הגענו. אם יחליט שאין לו די במכות שכבר ספג, ישראל ערוכה להמשיך ולהגיב בעוצמה. החמאס הופתע כבר כמה פעמים בשבועות האחרונים, ולכן אם יחליט להמשיך יופתע שוב. אני לא מציע לו לנסות אותנו.

לגבי החייל החטוף גלעד שליט אמר אולמרט: "המאמצים לשחרורו יימשכו גם אחרי המבצע. עשינו בנושא זה, אך למען הרגישות לא אפרט. איננו זקוקים לכל דרבון בעניין זה, וכולי תקווה שנראה אותו איתנו בקרוב".

אולמט פנה גם לתושבי עזה וביקש "להביע צער על פגיעה באזרחים לא מעורבים. כל ההבנות אינן מבטיחות שירי החמאס ייפסק, ורק אם ייפסק צה"ל ייצא מעזה".

ברק: "קיבלנו את צה"ל במיטבו"

שר הביטחון אהוד ברק אמר: "הושגו הבנות מרחיקות לכת עם המצרים בנוגע להפסקת אש. אנו מקבלים את הבקשה המצרית להפסקת אש, אך מוכנים לכל התפתחות. אנחנו נוצרים אש, אך אין ביטחון מוחלט. אנו ערוכים לכל התפתחות. אם החמאס ימשיך לירות, יגיב צה"ל בחומרה ואף יחריף את פעולתנו בעזה".

ברק אמר עוד: "יצאנו לקרב כי היינו מוכרחים, זו הייתה מלחמת ברירה צודקת. יש גבול לסבלנות, שמונה שנים של אש שנועדה להרוג אזרחים, נשים, גברים וילדים. החמאס השתלט על חצי העם הפלסטיני, הפך אותם לבני ערובה ולכן שיגור של טילים על העורף הישראלי. אזרחי ישראל קיבלו את צה"ל שלנו במלוא עוצמתו ובמיטבו. ההשיגים טובים ממה שהערכנו לפני תחילת הלחימה. 1,200 פלסטינים נהרגו ובהם כמה מאות פעילי חמאס וכמה מבכיריו. לרב אלוף גבי אשכנזי, אומר רק כך: אני, רב אלוף במילואים אהוד ברק, מצדיע לך".

ברק בשמותיהם של כל ההרוגים, חיילים ואזרחים, בצד הישראלי. בנוגע לסבל של תושבי עזה אמר שר הביטחון: "איננו אדישים לפגיעה ההומניטרית. שלחנו רבע מיליון סמסים לאזרחים שם שיפנו את בתיהם לפני הפצצות. סיפקנו מזון לתושבים".

ברק הוסיף: "זו הייתה שעתה היפה של החברה הישראלית שעמדה במבחן באופן מרשים, והיא יוצאת ממנו מחוזקת מכל הבחינות. חזרנו לארץ ישראל הטובה והיפה שהתגעגעו אליה".

בנוגע לגלעד שליט אמר ברק: "עוד אין לי בשורות, אבל נעשה הכל כדי שנראה את גלעד בריא ושליו בבית".

ברק סיכם: "לא נוותר לחמאס ולא ניתן לו להשתולל. נעשה הכל כדי שכל אזרח בישראל יקבל מה שכל תושב בעולם זכאי לו - שקט ושלווה".

צה"ל נערך

בהמשך להחלטת הקבינט מהערב בדבר קבלת היוזמה המצרית ונצירת האש ברצועת עזה, ננקטות כעת בצה"ל הפעולות הנדרשות ליישום החלטה זו. החלטת הקבינט נתקבלה לאחר שצה"ל השיג את היעדים.

החל מהשעה שנקבעה, ינחה מפקד המבצע, אלוף יואב גלנט, על היערכות מחדש של כוחות צה"ל בתוך הרצועה בקווי היערכות כפי שיוחלט בהערכות המצב. עוד יונחו הכוחות בדבר הוראות מחייבות לפתיחה באש אשר מטבע הדברים לא נוכל יפורטו בפומבי, כאשר הקו המנחה לצד נצירת האש הינו השבת ירי ואש לכל מי שירה לעבר כוחות צה"ל ולעבר ישראל, תוך הבהרה שכל פתיחה באש לעבר מדינת ישראל וכוחות צה"ל תתקל בתגובה קשה.

דובר צה"ל מוסר כי מדיניות המיגון המחמירה של פיקוד העורף במרחב דרום הארץ נותרת בתוקף לאור האפשרות להימשכות הירי ולאור ההיתכנות שמחבלים ינסו לבצע ירי על מנת "לומר את המילה האחרונה". לפיכך, יש להמשיך ולהיות קשובים להוראות פיקוד העורף.

על פי הנחיית הרמטכ"ל ומפקד פיקוד הדרום, המבצע טרם הסתיים והכוחות באוויר, בים, ביבשה ובמודיעין ישמרו על היערכות, היקפי כוחות ותוכניות על מנת לקדם כל אפשרות.