אם מניית יאהו תעלה, חבילת השכר של המנכ"לית קרול בארטס תגיע ל-35 מיליון דולר לשנה

שכר הבסיס של מנכ"לית יאהו החדשה הוא מיליון דולר ; ג'רי יאנג, המנכ"ל היוצא, קיבל רק דולר לשנה

קרול בארטס, המנכ"לית הטרייה של יאהו , עתידה לקבל שכר בסיסי של מיליון דולר בשנה במשך 4 השנים הקרובות - כך דיווחה יאהו לרשות ניירות ערך האמריקנית ביום ה' האחרון.

בארטס, 60, שביום ג' שעבר מונתה לתפקיד המנכ"לית, תוכל ליהנות מהעלאה בשכר על בסיס ביצועי החברה בשנים הקרובות. מעבר לשכר הבסיס, יאהו קשרה את כל תגמוליה האחרים של המנכ"לית הנכנסת לביצועי החברה והמניה והם עשויים להגיע ליותר מ-35 מיליון דולר לפי אנליזה שצוטטה ב"וול סטריט ג'ורנל" ושביצע מארק ריילי מחברת 3C, הבודקת תגמולי שכר.

כמו כן, היא עשויה לזכות בבונוס שנתי בגובה של עד 200% משכר הבסיס שלה, כלומר, עד ל-2 מיליון דולר נוספים בשנה.

בנוסף, את חבילת השכר ירכיבו גם אופציות בהיקף של 5 מיליון מניות של יאהו, שמחיר המימוש שלהן יקבע ב-30 בינואר. אלא שהיא תוכל להתחיל לממש אותן אם המניה תעלה בלפחות 50% בין מועד ההענקה ובין תחילת 2013. לפי מחיר המניה הנוכחי, מדובר בחבילת אופציות בשווי של 15 מיליון דולר.

מאז כניסתה של בארטס לתפקיד איבדה המניה 4.2% במצטבר ושווי השוק של החברה היא 16 מיליארד דולר. שכרה של בארטס גבוה באופן משמעותי משכרו של קודמה בתפקיד, ג'רי יאנג, שהיה דולר אחד בלבד. עם זאת יש לציין שיאנג, אחד ממייסדיה של יאהו, הוא גם אחד ממחזיקי המניות העיקריים של החברה.

ההסכם עם בארטס כולל גם תשלום בגובה של 8 מיליון דולר (בהון מניות) לשנת 2009 שיבוצע בפברואר וכן 10 מיליון דולר שיפצו אותה על אובדן ההטבות מחברת אוטודסק, בה כיהנה כמנכ"לית.

בפני בארטס עומדים מספר אתגרים ובראשם הוצאת יאהו מהמשבר אליו נקלעה לאחר פיצוץ המשא ומתן על המיזוג עם מיקרוסופט, בנוסף על יאהו לעמוד בתחרות מול גוגל, מתחרתה הראשית בתחום החיפוש המקוון.

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2008