"מיידוף הישראלי" - המפסידים מגיבים: 21 אזרחים תובעים מאילן מורגן 2.5 מיליון שקל

מורגן הציג את עצמו בפני המשקיעים כבעל רישיון לפי חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות - וטען מפורשות בפני המשקיעים כי "תעודה כזו מקבלים רק על סמך תעודת יושר"

בהמשך לפרסומים מהשבוע שעבר כי הרשות לניירות ערך עצרה "מנהל תיקים" שגייס מיליוני שקלים מהמגזר החרדי, הגישו השבוע 21 אזרחים אשר השקיעו את כספם אצל "מנהל התיקים" תביעה בסך 2.5 מיליון שקל. המשקיעים מבקשים לבטל את החוזה ביניהם לבין בית ההשקעות של אילן מורגן ולקבל את כספם בחזרה.

אילן מורגן הציג את עצמו בפני המשקיעים כבעל רישיון לפי חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות וטען מפורשות בפני המשקיעים כי "תעודה כזו מקבלים רק על סמך תעודת יושר".

לצורך ניהול בית השקעות הידוע בכינוי "מורגן לומברד" הקים אילן מורגן חברות בנות. בית ההשקעות, הוצג למשקיעים כ"בוטיק השקעות ייחודי המתמחה בניהול תיקי השקעות ללקוחות פרטיים ומוסדיים".

במהלך שנת 2008 פעל לגיוס כספים לבית ההשקעות בקרב אנשי המגזר החרדי באמצעות פרסומים שונים שנעשו בבתי כנסת ,הפצת עלונים, שימוש בשיחות מסדרון במקומות התכנסות של העולם החרדי והסתייעות במשווקים.

עו"ד דוד קוגן ועו"ד איתמר כץ ממשרד שקל ושות': "לאחר שהתובעים הפקידו בבית ההשקעות את כספם, החלה להתברר לתובעים תמונה עגומה. התברר כי המצגים הנוצצים וההתחייבויות המבטיחות שנתנו הנתבעים הם עורבא פרח. בסופו של דבר, המציאות טפחה על פניהם של התובעים וביום 13 בינואר 2009 החל להתברר להם היקף תרגיל העוקץ שנפלו קרבן לו על-ידי הנתבעים. כך, התובעים נתקלו בכתבות מבהילות, וביניהן כתבה בעיתון שכותרתה "ברנרד מיידוף לעניים הגירסה הישראלית: רשות ניירות ערך עצרה 'מנהל תיקים' שגייס מאות אלפי שקלים מלקוחות חרדים על סמך הבטחה לתשואה שנתית גבוהה מ- 36%".

"בעקבות אותן כתבות, החלו התובעים, אשר חרדו לגורל חסכונותיהם, לדרוש ולהתעניין בפרטי השערורייה. אז, התבררו להם כי אילן מורגן הורשע בעבר בארצות-הברית בעבירות תרמית בניירות ערך וריצה עונש מאסר בגינן.

לאחר שחרורו מן המאסר בארצות הברית הוא שב ארצה ובתוך מספר ימים שינה את שמו מאילן מיקא ארבל לאילן מורגן, תוך שהוא מסתיר את עברו.

גם לאחר הפרסומים וככל שהתובעים ביקשו להעמיק ולחקור, התברר להם כי כל המצגים שהוצגו להם הם מצגים כוזבים. כך למשל, כאשר ביקשו התובעים ליצור קשר עם רואי החשבון שטראוס לזר ושות', אותו משרד רואי חשבון מכובד שהנתבעים טענו כי הוא מייצג אותם, התברר כי גם מצג זה הנו כוזב בעליל וכי משרד רואי החשבון כלל אינו מכיר את הנתבעים".