לקראת הכרעה: המעסיקים, ההסתדרות והאוצר צפויים להגיע להסכמות על מנגנון פיצויים לעובדים ולעסקים בדרום

הממונה על התקציבים באוצר, רם בלינקוב, יו"ר ההסתדרות עופר עיני ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, ייפגשו הערב בניסיון להגיע לסיכום בדבר מנגנון פיצויים

הממונה על התקציבים באוצר, רם בלינקוב, יו"ר ההסתדרות עופר עיני ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, ייפגשו הערב בניסיון להגיע לסיכום בדבר מנגנון פיצויים לעובדים ולעסקים בדרום.

כפי שפורסם ב"גלובס", בשבוע שעבר כבר הושגה הסכמה עקרונית בעניין הפיצוי לעסקים קטנים ולעצמאיים, אולם בדבר הפיצוי למפעלים הגדולים עדיין נותרה מחלוקת. מה שתורם לאווירה החיובית בקרב הצדדים היא הפסקת האש, כך שהאוצר יכול לאמוד בדיוק את סכום הפיצויים הכולל, מבלי לחשוש שטווח הטילים והנפגעים יגדל לאחר שכבר הושגה נוסחה לפיצוי.

התעשיינים וההסתדרות דורשים לפצות את המפעלים ב-145% מן השכר של עובד שלא הגיע לעבודה בדומה למה שהוסכם במלחמת לבנון השנייה, כך שפיצוי זה יינתן למעשה לא רק על היעדרות העובדים, אלא גם על ירידה בתפוקות.

במשרד האוצר התנגדו, וביקשו להעניק 100% עבור העובדים בשדרות ועוטף עזה, ו-80% עבור העובדים באזורים המרוחקים יותר מרצועת עזה. כפי הנראה, כל הצדדים צפויים להתפשר בסוגיה.

ההסכמה בעניין העסקים הקטנים והעצמאיים, קובעת כי כל עסק ייבדק באופן פרטני על ידי רואה חשבון, כך שבמידה והמשבר הכלכלי לא השפיע על העסק, גובה הפיצוי לא יופחת זאת בניגוד לעמדת האוצר שדרש תחילה ניכוי גורף של "מקדם משבר".