נזקים בהיקף של למעלה מ-5 מיליון שקלים כתוצאה מהקרה שהתרחשה לפני מספר ימים

חודשים ינואר-פברואר מועדים למקרי קרה רבים וקיצוניים, במיוחד בשנים שחונות, המאופיינות כיבשות וללא עננות

נזקים בהיקף של כ-5 מיליון שקל נגרמו לחקלאים בעקבות הקרה שפקדה מספר אזורים בארץ לפני מספר ימים. על-פי אומדן ראשוני של חברת הביטוח קנט, המתמחה בביטוח מפני נזקי טבע בחקלאות, הנזקים התרחשו בגידולים בשטחים הפתוחים ולאחר סיום הליך השמאות, ייקבע היקף הנזק הסופי.

בקנט אומרים כי חודשים ינואר-פברואר מועדים למקרי קרה רבים וקיצוניים, במיוחד בשנים שחונות, המאופיינות כיבשות וללא עננות. כזכור, בשנה שעברה הכתה הקרה את החקלאים בהיקף שלא נראה כמותו כ-40 שנה.

על-פי נתוני קנט, הקרה פגעה בעיקר בגידולי ירקות: תפו"א, פלפל, חצילים, עגבניות וקישואים וכן בצמחי נוי. הנזק מתפרש על כמה מאות דונמים של שטחים פתוחים.

יש לציין כי חקלאים רבים שנפגעו בשנה שעברה מנזקיה של הקרה, שינו השנה את שיטת הגידול, ועברו מגידולים בשטח פתוח לגידולים בבתי רשת, או בתי צמיחה, המאפשרים הגנה טובה יותר מפני נזקי הקרה.

דוד גינזבורג, מנכ"ל קנט: "כולנו זוכרים את נזקי הקרה שהתרחשה בשנה שעברה, אולם בשונה משנה שעברה, בקרה הנוכחית, הנזק נגרם בנקודות ספציפיות ולא בכל רחבי הארץ. החקלאים הפנימו את לקחי הקרה ומחפשים כל הזמן אמצעים שיגינו על הגידולים. עם זאת לכולם, ברור כי נזקי טבע הם בלתי צפויים, ויכולים להסב פגיעה כלכלית קשה, לכן חשוב לבטח את הגידולים מבעוד מועד, על מנת לא להגיע למצב של אובדן יבול".