GM מתכוננת להתמקד בעתיד במותגים ביואיק, שברולט קאדילק ו-GMC - סאטורן, סאאב והאמר נמצאים בסיכון

GM נמצאת במגעים עם ממשלת שוודיה שתסייע לה להציל את מותג הרכב סאאב ; החברה תשקיע 30 מיליון דולר במפעל סוללות למכונית ה-VOLT החשמלית שייפתח ב-2010

[להרשמה לניוזלטר רכב]

בג'נרל מוטורס מתכננים בעתיד להתמקד ב-4 מותגי ליבה שיכללו את שברולט, קאדילק, ביואיק ו-GMC. מנהל התפעול הראשי של GM, פריץ הנדרסן אמר כי החברה עורכת בדיקת כדאיות אסטרטגית להמשך פעילותם של מותגי האמר וסאאב. עוד אמר הנדרסן כי החברה תשנה את מיצובו והיקפו הקיים של המותג סאטורן (מותג מקביל לאופל ווקסהול, ש.ב.).

GM נמצאת במגעים עם ממשלת שוודיה שעשויה להעניק לה סיוע ממשלתי על מנת שהחברה תוכל להמשיך ולהפעיל את קווי הייצור של סאאב. יצויין כי יצרנית הרכב וולבו שנמצאת בשליטת פורד גם היא מועמדת לסיוע של הממשל השוודי.

הנדרסן ציין כי 75% מהמכירות של סאאב הן באירופה וכי המותג לא כלול באסטרטגיה של החברה לשוק האמריקני.

"4 מותגי הליבה שציינה GM מהווים 83% מהמכירות של החברה בארה"ב בשנה האחרונה", ציין הנדרסן, שהוסיף כי נכון לרגע זה המותגים האמר וסאאב אינם עומדים למכירה.

ביואיק לה-קרוס 2009

ממשיכים להשקיע במכונית ה-VOLT החשמלית

בנפרד, פירסמה היום GM כי תשקיע 30 מיליון דולר במפעל לייצור סוללות לרכב ה-VOLT שלה שאמור ליסוע כ-40 מייל לטעינה אחת. המפעל צפוי להיפתח ב-2010 כשבחברה ציינו את מחויבותם לייצור סדרתי של המכונית ולא להשאיר אותה כמכונית נישה.

ההערכות ב-GM הן כי בעתיד הרחוק מחיר הנפט יזנק בחזרה לרמה של כ-130 דולר לחבית ובכך יגביר את הביקוש לכלי רכב חשמליים דוגמת ה-VOLT.


לאחר 77 שנה, איבדה אתמול GM את התואר יצרנית הרכב הגדולה בעולם לטויוטה היפנית, זאת, לאחר שרשמה ירידה חדה של 11% במכירות הרכבים שלה ב-2008.