מקדונלד'ס מרוויחה מהמשבר: תפתח עוד מסעדות באירופה ותגייס 12 אלף עובדים חדשים

מנהלי הרשת: האינפלציה במחירי המזון הפכה את המזון המהיר שמציעה החברה "לעסקה טובה יותר מאשר אכילת ארוחה בבית"

ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס מתכננת ליצור השנה 12 אלף מקומות עבודה, ולפתוח ברחבי אירופה 240 מסעדות חדשות. מידע זה נחשף שלשום (ו'), בעוד החברה מראה סימנים שהיא נמנית עם אחת החברות הגלובליות הבודדות שמפיקות תועלת מהמשבר הפיננסי.

בניגוד חריף לחברות רב-לאומיות שמדווחות על הפסדי שיא ועל תוכניות התייעלות הכוללות מספר שיא של מפוטרים, מגבשת מקדונלד'ס תוכניות להרחבת הפעילות שלה באירופה. "אנחנו בטח שלא מאיטים את הקצב", אמר דניס הנקין, נשיא מקדונלד'ס אירופה, במהלך ראיון ל"פייננשל טיימס".

מחר (ב') תפרסם מקדונלד'ס את תוצאות הרבעון הרביעי, ואנליסטים מעריכים שרווחיה יזנקו ב-10%. בארה"ב רשמה החברה עליה נאה במכירות, שקפצו בנובמבר ב-4.5%, לעומת הירידות החדות בתעבורת הלקוחות ובמכירות שעליהן דיווחו ביום ג' שעבר הרשתות המתחרות דני'ס ורובי, שמפעילות מסעדות רגילות. באסיה זינקו המכירות של מקדונלד'ס ב-13.2%.

אירופה בעלייה

מאז שנת 2003 לא תכננה מקדונלד'ס היקף כזה של התרחבות. כעת מכריז הנקין על פתיחה של 240 מסעדות חדשות ברחבי אירופה, בעיקר בספרד, בצרפת, באיטליה, ברוסיה ובפולין. המסעדות החדשות יביאו לקליטה של 50 עובדים עבור כל מסעדה חדשה, כלומר 12 אלף משרות חדשות.

התפריטים הזולים של הרשת מגדילים את בסיס הלקוחות, שכבר היה במגמת התרחבות, הודות לשיפור שחל בעיצוב המסעדות ולפריטים החדשים שנוספו לתפריט. מנהלי מקדונלד'ס טוענים שהאינפלציה במחירי המזון הפכה את המזון המהיר שמציעה החברה "לעסקה טובה יותר מאשר אכילת ארוחה בבית".

הנקין טען כי "אין שום סימני היחלשות" בהיקף הפעילות של החברה באירופה, שבה נרשמה בנובמבר עלייה של 7.8% במכירות בסניפים. עם זאת, הודה הנקין שהצרכנים, בייחוד בגרמניה ובספרד, מעדיפים את הפריטים הזולים ביותר בתפריט.

מקדונלד'ס מתכננת גם להקים כ-400 סניפים חדשים של מק-קפה, בנוסף ל-800 הסניפים שהיא כבר מפעילה באירופה. מרבית העובדים שתשכור החברה באירופה יהיו במשרה חלקית, ויכללו מנהלי מסעדות, עוזרי מנהלים, אחראי משמרת בתורנות, מארחות ואנשי צוות למטבח.

מקדונלד'ס נמנית עם קומץ החברות האמריקניות המובילות שרושמות שגשוג בפעילותן ברחבי העולם למרות האווירה הקודרת השוררת בקרב הצרכנים. ברשימה מצומצמת זו כלולות גם וול-מארט, החברה היחידה הנוספת הכלולה במדד דאו ג'ונס שמנייתה רשמה עלייה אשתקד. במקרה של וול-מארט העפילה המניה ב-7%.