זכיינית ערוץ 2 לשעבר טלעד מתנגדת למיזוג של רשת וערוץ 10

לטענתה, קשת ורשת אמורות שתיהן לעמוד בתחזית ההכנסות שלהן ל-2008, ואין סיבה ממשית להקלות ; דורשת להעביר לידיה את כל המידע ביחס להקלות עליהן החליטה הרשות השנייה

בעקבות המיזוג המתגבש בין ערוץ 10 לרשת - זכיינית ערוץ 2 לשעבר טלעד יוצאת לקרב מול הרשות השנייה. טלעד, בבעלות גאון אחזקות , שאיבדה את זיכיונה בערוץ 2 בעקבות המכרז המחודש, טוענת כי לרשות השנייה אין כל סמכות בדין לתת הקלות גם במסגרת מיזוג - אם יהיה, וכן טוענת כי הרשות נמנעה מלמסור נתונים רלוונטיים למסמך השימוע אותו פרסמה.

במכתב ששלחה לרשות טוענת טלעד כי על אף טענות הרשות, כמו גם הזכייניות, בדבר שינויים שחלו בשוק הטלוויזיה בשנתיים שמאז המכרז - הרי שבפועל ידוע לה כי מדו"ח מפורט שהוכן לרשות השנייה על-ידי משרד רואי החשבון זיו אנד האפט, בו נותחו כלכלית 18 החודשים מאז המכרז, עולה כי לא חלה בשוק תמורה כלכלית המצדיקה שינוי בדרישת הזכיינים.

במכתב ששלחה טלעד לרשות השנייה באמצעות עורכי דינה ממשרד גדעון קורן ושות', דורשת טלעד לאלתר כי הרשות תעביר לידיה את כל המידע והנתונים ביחס להקלות עליהן החליטה ברשות, ובעיקר מידע בדבר ההשלכות הכלכליות והשווי הכספי של כל הקלה. כמו כן דורשת טלעד שימוע בפני המועצה.

טלעד טוענת כי ביצוע שינוי במחוייבויות בעל הזיכיון מותנה בהתקיימותם של מספר תנאים, שלטענתה - נראה כי אף אחד מהם לא התקיים. בטלעד מעריכים כי שווי ההקלות להן צפויות הזכייניות כתוצאה מהשינוי אותו מנסה הרשות להוביל עומד על 15-50 מיליון שקל.

מהנהלת הרשות השנייה נמסר בתגובה: "הנושא ייבחן במסגרת הדיונים של מיקוד הרגולציה לאחר שיילמד החומר".