הוועדה לתכנון עתרה לחייב את יולי עופר למסור מקרקעין במתחם המסילה בהרצליה

לטענתה, בעקבות סירובו של עופר לאפשר תפיסת חזקה במקרקעין, נאלץ הקבלן להפסיק את עבודתו ולדלג מעל השטח התפוס בידי עופר, ועיכוב זה עלול לגרום לנזקים כלכליים כבדים ולפגוע בהשלמת פרויקט המסילה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה עתרה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב להורות לאיש העסקים יולי עופר למסור לידיה את החזקה והשימוש במקרקעין בשטח של 626 מ"ר, המיועדים להפקעה במסגרת פרויקט פיתוח מתחם המסילה בהרצליה.

לדברי הוועדה, המקרקעין דרושים לה לאלתר לצורך המשך עבודות התשתית ופיתוח המתחם לרווחת תושבי השכונה. לטענתה, בעקבות סירובו של עופר לאפשר תפיסת חזקה במקרקעין, נאלץ הקבלן המבצע להפסיק את עבודתו ולדלג מעל השטח התפוס בידי עופר, ועיכוב זה עלול לגרום לנזקים כלכליים כבדים ולפגוע בהשלמת פרויקט המסילה.

בינואר אשתקד פנתה עיריית הרצליה לעופר והודיעה לו על הפקעת המקרקעין. העירייה ציינה כי עופר הקים קירות בחלק המזרחי של החלקה בסטייה מהיתר הבנייה ובשטח המיועד לצורכי ציבור, ובשל כך הקירות מהווים שימוש חורג אסור. כמו כן, נטען כי עופר נטע עצים בשטח המיועד לצרכי ציבור. העירייה הדגישה כי יש צורך צורך דחוף בהריסת הקירות ועקירת העצים כדי להשלים את פרויקט המסילה.

בתגובה הודיע עופר לעירייה כי הוא מתנגד לכל תפיסת חזקה שהיא בשטחו, וכי בהליכי ההפקעה נפלו פגמים מהותיים שאינם מאפשרים לעירייה לתפוס חזקה במקרקעין. לדבריו, חלק מהשטח שהעירייה דורשת נתפס על-ידה בעבר, ושטח ההפקעה המצטבר הינו 564 מ"ר, בעוד שהעירייה מבקשת לתפוס חזקה בשטח של 636 מ"ר.

עופר גם קבל על כך שכל השטחים שהופקעו מצויים בצד המערבי בלבד של התוואי, באופן הפוגע בזכויות הקניין שלו. זאת, כאשר מהצד המזרחי לא הופקעו שטחים ללא כל סיבה הנדסית מיוחדת. (ה.פ. 1070/09).