המשבר גם בקיבוצים: פולישק צופה קושי בתשלום האג"ח הקרוב

נדרשת לשלם בסוף פברואר כ-14 מיליון שקל בגין אג"ח א' ; לא עומדת בקובננטים של הבנקים

מצעד החברות המתקשות לעמוד בהחזרי החוב שלהן הולך ומתארך, עם התמשכות המשבר. אתמול (ב') הודיעה חברת פולישק תעשיות פלסטיקה, שבשליטת הקיבוצים ניר יצחק וסופה, כי היא צופה קושי בעמידה בתשלום הקרוב למחזיקי אג"ח א'.

במקביל, הודיעה החברה על כינוס מחזיקי האג"ח שלה בשבוע הבא, כדי לספק הסבר לגבי מבנה החוב וההתחייבויות של החברה, והפעולות בהן היא נוקטת לצורך עמידה בהתחייבויות אלה. בדו"חות קודמים ציינה פולישק שהיא אינה עומדת בתנאי ההון העצמי ובאמות מידה פיננסיות אחרות, כפי שנדרשה בהסדר שהשיגה עם הבנקים.

בסוף פברואר נדרשת החברה לשלם למחזיקי האג"ח ריבית ופדיון בסך כ-14 מיליון שקל. לצורך עמידה בתשלום זה, פולישק מנהלת משא ומתן עם הבנקים. אך עדיין, המשקיעים חוששים, ותשואת האג"ח היא 84%.

לפולישק מפעל בניר יצחק, לייצור יריעות פוליאתלין. לחברה גם חמש חברות בנות בבעלות מלאה, בישראל, ברזיל, ספרד, ארה"ב ומקסיקו.

כ-73% מהיקף המכירות של החברה מיועדים לחו"ל, ומכאן גם הסיכון של שחיקה במטבעות, המגדילה את הוצאות המימון באופן משמעותי. כך, הוצאות המימון זינקו בתשעת החודשים הראשונים של 2008 ל-17.4 מיליון שקל, וזאת גם בשל הפסד בתיק ניירות ערך ועליית המדד.

עוד השפיעו לרעה על החברה מצב השוק החקלאי בארץ ובעולם והתייקרות חומרי הגלם. בשורה התחתונה פולישק סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה בהפסד של 5.4 מיליון שקל, אך עם רווח תפעולי של כ-5 מיליון שקל ורווח גולמי של כ-36 מיליון שקל. מנייתה איבדה 71% בשנה האחרונה, למחיר המשקף לחברה שווי שוק של 8 מיליון שקל בלבד.