האמריקני המכוער בסי.איי.איי: ראש תחנה של סוכנות הביון המרכזית באלג'יריה מואשם באונס מוסלמיות

החשד: סימם אותן בחשאי והנציח מעשיו בווידיאו ; החקירה מתרחבת גם למצרים, בה שירת החשוד בעבר ; מכשול במאמצי ההתקרבות של אובמה לעולם המוסלמי?

ראש תחנה של סי.איי.איי באלג'יריה נחקר עתה בארה"ב בחשד שאנס לפחות שתי מוסלמיות במהלך שירותו במדינה. שתי הנשים טוענות שהוא סימם את משקאותיהן. החקירה מתרחבת גם למצרים, שבה שירת החשוד בעבר. כך מוסרת רשת הטלוויזיה אי.בי.סי. באתר האינטרנט שלה. הידיעה תשודר במהדורת החדשות המרכזית של הרשת, בשעה מאוחרת יותר.

אם יאומתו החשדות, עלולה הפרשה להעיב על מאמצי התקרבות של הנשיא ברק אובמה לעולם הערבי והמוסלמי. קרוב לוודאי שארגונים מוסלמיים קיצוניים, כאל קאעדה, ינצלו את המקרה כדי לשים ללעג את המחוות שעליהן הכריז הנשיא החדש בראיון לרשת הטלוויזיה הערבית "אל ערביה", השבוע.

מקורות ברשויות אכיפת החוק בארה"ב אמרו לאי.בי.סי., כי החשוד, בן 41, שהמיר דתו לאיסלם, נצטווה לחזור לארה"ב ע"י השגריר האמריקני באלג'יריה, דיוויד פירס, באוקטובר, לאחר ששתי הנשים קבלו לפניו על מה שאירע להן.

במהלך החקירה נחשפו כעשר קלטות וידיאו שבהן נראה ראש התחנה מקיים יחסי מין עם אחת מהמתלוננות ועם נשים אחרות. החשיפה הניעה את משרד המשפטים בוושינגטון להרחיב את החקירה למצרים, ואולי למדינות אחרות.

"לפרשה הזו יש פוטנציאל להיות חומר נפץ, אם הממשל לא יטפל כפי שצריך", אומרת איזבל קולמן, עמיתת מחקר בכירה במועצה ליחסי חוץ. "לא מדובר בעד מקרה שאפשר לטאטאו אל מתחת לשטיח".

סוכנות הביון המרכזית סרבה להודות בעצם קיומה של החקירה או לספק את שמו של החשוד, אך הממונה על הקשרים עם הציבור בסוכנות, מייק מנספילד, אמר לאי.בי.סי: “אני יכול להבטיח לכם שהסוכנות תתייחס ברצינות לכל טענה על עבירה על החוק, ותחקור אותה".

אחת מהקרבנות שהתלוננו טענה, כי פגשה את ראש התחנה בבאר בשגרירות האמריקנית ואז נלקחה לביתו של החשוד ושם נאנסה, לדבריה. החשודה האחרת טענה, שסוממה בביתו של החשוד.

ראש תחנת סי.איי.איי באלג'יריה הוא איש הקישור של ארה"ב עם שירותי המודיעין במדינה במאמצים להאבק בזרוע של אל קאעדה שם, שאחראית לגל של מעשי חבלה. בתקרית החמורה ביותר, באוגוסט 2008, נהרגו 48 אנשים.

"הפרשה הזו תיראה כמקרה נוסף של 'האמריקני המכוער'", אמר בוב בר, סוכן לשעבר בסוכנות, לאי.בי.סי. "השאלה היא, איך לא הצליחה סי.איי.איי לגלות את המקרה בכוחות עצמה, במסגרת הבדיקות השגרתיות שהיא מנהלת לגבי סוכנים שמשרתם בחו"ל".