שי אגסי ל"גלובס": "מחיר הנפט ירד והוא גם יעלה; המחירים ירדו בגלל ההאטה בכלכלה -ולא כי מצאו עוד חביות בערב הסעודית"

אגסי בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס: "גם אם נצא מהמשבר רק בשנת 2011, נהיה בעולם עם עוד הרבה מכוניות, שהכמות שלהן רק הולכת וגדלה"

למרות הנפילה במחירי הנפט, שי אגסי, היזם העומד מאחורי מיזם המכוניות החשמליות בטר פלייס אינו מוטרד. "מחיר הנפט ירד והוא גם יעלה. מחירי הנפט ירדו בגלל ההאטה בכלכלה ולא בגלל שנמצאו עוד חביות בערב הסעודית", אמר אגסי ל"גלובס" בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס.

"גם אם נצא מהמשבר רק בשנת 2011, נהיה בעולם עם עוד הרבה מכוניות, שהכמות שלהן רק הולכת וגדלה", אומר אגסי.

- אז המשבר לא שינה לכם את התכניות?

"ברור שהתכניות משתנות, כאשר יש משבר כלכלי שכזה. יחד עם זאת, יש גם יתרונות בפרויקט כמו שלנו בתקופה כזו. מצד אחד, אמנם קשה יותר להשיג מימון מגופים פרטיים. אולם מצד שני, היום ממשלות רבות מזרימות כספים רבים לפרויקטים ממשלתיים בתחום התשתיות".

אגסי הוסיף: "ממשלות שונות, ביניהן גם ממשל אובמה, מחפשות פרויקטים בתחום התשתיות והאנרגיה, שניתן להתחיל לפעול בהן כמה שיותר מהר, כדי לייצר באופן מיידי מקומות עבודה. בין השאר ממשלות מחפשות פרויקטים בתחום האנרגיה החלופית, ולכן פרויקט כמו שלנו הוא קלאסי לסוג הפרויקטים שהמדינות מחפשות. כך שבתקופה זו ישנם גם יתרונות עבורנו".

בטר פלייס (Better Place) הוא מיזם להקמת תשתיות תפעול ותמיכה לכלי רכב חשמליים. המיזם הוקם בסוף שנת 2007 על-ידי אגסי המשמש כמנכ"ל החברה. השותפה המרכזית במיזם היא החברה לישראל שבשליטת משפחת עופר. השבוע הודיעה החברה על גיוס של יותר מ-100 מיליון אירו בדנמרק.