היקף התביעות בבוררות בין דניה סיבוס למדינה על כביש 431 - כחצי מיליארד שקל

מדובר בבוררות הנדונה בימים אלה אצל השופט בדימוס אליהו וינוגרד ; גורמים המקורבים לנושא ציינו כי הקצב האיטי בה מתנהלת הבוררות והעובדה שהתביעות טרם מוצו גרמו לאחרונה למתיחות בין דניה סיבוס למדינה

היקף התביעות בבוררות בין דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל למדינה בעניין כביש רוחב 431 ממודיעין לראשל"צ הגיע עד כה לסכום של כ-400-500 מיליון שקל. מדובר בבוררות הנדונה בימים אלה אצל השופט בדימוס, ד"ר אליהו וינוגרד. את דניה סיבוס מייצג משרד עוה"ד הרצוג, פוקס נאמן, ואילו את המדינה מייצג משרד עו"ד יוסי לוי ממשרד לוי, מי-דן ושות'.

עד כה נדונו בבוררות רק כמחצית ( 6 מ-12) התביעות שהגישה דניה סיבוס נגד המדינה בבקשה לקבלת פיצוי בגין שינויים שנעשו בסלילת כביש 431. בין השאר, דורשת דניה סיבוס פיצוי בגין העיכוב המחלף המחבר את כביש 431 למודיעין,

גורמים המקורבים לנושא ציינו כי הקצב האיטי בה מתנהלת הבוררות והעובדה שהתביעות טרם מוצו גרמו באחרונה למתיחות בין דניה סיבוס למדינה.

לנוכח זאת, ההערכה היא שהבוררות בין הצדדים לא צפויה להסתיים לפני הרבעון השלישי של שנת 2009 כחצי שנה לאחר פתיחתו המשוערת של הכביש שצפויה במהלך חודש פברואר 2009.

בשנה שעברה ספגה דניה סיבוס הפסד כבד בסך של כ-160 מיליון שקל בגין גידול בעלויות הביצוע של כביש 431.

יחד עם זאת, החברה צפויה להתחיל לרשום הכנסות מהפעלת הכביש ולקבל מענק הקמה מהמדינה מייד עם פתיחתו הצפויה.

כביש 431 מתבצע בשיטת ה-PFI שבה הזכיין מקים, מתחזק ומפעיל את הכביש לתקופה של 25 שנה בתמורה לקבלת תשלום שנתי מהמדינה.

אורכו הכולל של כביש 431 הוא כ-22 ק"מ, ולאחר פתיחתו הוא יחבר בין נתיבי איילון (דרך מודיעין) לכביש ירושלים -ת"א. לאחר פתיחת הכביש בתחילת 2009 צפויה דניה לקבל מהמדינה מענק של כ-500 מיליון שקל.

דניה סיבוס, בניהולו של אילן בן גיגי, סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם שיפור ברווח הנקי שטיפס ב-46% ל-6.6 מיליון שקל. ההכנסות החברה גדלו ב-54.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-696.6 מיליון שקל