ההנהלה החדשה של בניין ה-Apthorp של אפ"י ארה"ב קיבלה אולטימטום של שבוע להצגת תוכנית עסקית חדשה

אנגלו-אייריש בנק וקרן אפולו להשקעות בנדל"ן נתנו להנהלה החדשה של בניין הקונדומיניום בניו-יורק את הארכה על מנת להציל את המבנה מעיקול

אנגלו-אייריש בנק וקרן אפולו להשקעות בנדל"ן נתנו להנהלה החדשה של בניין ה-Apthorp בניו יורק דדליין של שבוע אחד להצגת תוכנית עסקית חדשה לבניין, שכיום מתפקד כבניין קונדומיניום, כך מדווח האתר הניו-יורקי "The Real Deal". חברת הניהול התבקשה להציג תוכנית שמטרתה הצלת הבניין מהליכים של עיקול ולדברי מקורות התוכנית עשויה להציע להסב את הבניין לייעודו המקורי - בניין דירות להשכרה.

כזכור, לפני שבועיים החליטו בעל השליטה באפריקה ישראל , לב לבייב, ושותפו בבניין ה-Apthorp, מוריס מאן, כי האחרון לא יהיה עוד אחראי על ניהול הפרויקט ושבמקומו תנהל אותו חברה חיצונית. החברה שמונתה היא Broadwall Management Corp. מקבוצת Feil Organisation. ההחלטה התקבלה במועד האחרון לפתרון הסכסוך בין השניים, שנקבע על ידי קרן אפולו. פתרון הסכסוך הוביל לכך שהקרן לא תכריז על הלוואת המזנין שהעניקה לרכישת הבניין ולפיתוחו כחדלת פירעון.

בסוף דצמבר הגיש לבייב מסמכים לבית המשפט העליון של מדינת ניו יורק, בהם הוא כינה את מאן כמי ש"השתולל" במסגרת תפקידו כמנהל הפרויקט ובזבז את כספי הפרויקט על הוצאותיו המשפטיות האישיות. מהמסמכים שהוגשו לבית המשפט עלה כי לבייב מתכנן למכור את ה-Apthorp שבמנהטן תמורת 552 מיליון דולר לאחר שמועצת המנהלים של הפרויקט נתנה את אישורה למכירה, ואילו מאן סירב.

הנכס הוא בניין היסטורי ברובע Upper West Side במנהטן שבניו יורק והוא כולל, בין היתר, 163 דירות להשכרה, מתוכן כ-100 דירות בדיור מפוקח, בשטח כולל של 32 אלף מ"ר. כשרכשה החברה את חלקה בנכס היא תכננה לשפצו ולהופכו לבניין דירות יוקרה המיועדות למכירה.

במקור התבקשה Broadwall Management Corp. להגיש תוכנית עסקית עד סוף ינואר אבל זו קיבל מאנגלו-אייריש ומקרן אפולו ארכה של שבוע ימים. התוכנית העסקית אמורה לפרוס לוחות זמנים להצלת הבניין מתהליכי עיקול בעוד ששני הגופים הממנים חוששים כי בתנאי השוק הנוכחיים לא נראה שיהיה קל למכור דירות בבניין.

מקורות אמרו ל-The Real Deal כי אם התוכנית העסקית תשאיר את הבניין כבניין קונדומיניום, הרי שתיתכן ירידת מחירים משמעותית. המחיר המקורי לפיו תכננו הבעלים למכור בו דירות עמד על 3,000 דולר לרגל רבועה.

כבר עכשיו מחירי המכירה נמוכים באופן משמעותי מהמחיר המקורי ועומדים על 1,934 דולר לרגל רבועה. מקורות המקורבים לחברת הניהול אמרו ל-The Real Deal כי אחת האפשרויות העדיפות שיועלו בתוכנית העסקית היא להסב את הבניין חזרה לייעודו המקורי - בניין דירות להשכרה.

אפריקהאפריקה