המחוזי: גאידמק ישלם לצבי ויליגר ואשתו כ-18 מיליון שקל בגין הלוואה

פסק הדין ניתן בהסכמה ובהיעדר הגנה ; בתביעה נטען כי כביטחון להחזר הלוואה שהועברה לחשבון חברת אמריס, התחייב גאידמק לרשום שיעבודים על 3 בתים בקיסריה לטובת הוויליגרים - אך הפר את התחייבותו

ארקדי גאידמק ישלם לבני-הזוג צבי ורוית ויליגר כ-18 מיליון שקל. כך נקבע היום (ב') בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בפסק דין שניתן בהסכמה ובהיעדר הגנה.

בספטמבר האחרון הגישו בני-הזוג ויליגר תביעה בסך כ-17 מיליון שקל נגד גאידמק בטענה לאי-פרעון הלוואה על סך של 4.5 מיליון דולר. בכתב התביעה נטען כי כביטחון להחזר ההלוואה, שניתנה ל-45 יום והועברה לחשבון חברת אמריס, התחייב גאידמק לרשום שיעבודים על 3 בתים בקיסריה לטובת הוויליגרים, ובהם ביתו שלו ושל בתו קתרין, בתוך 8 ימים.

ואולם, לטענת הוויליגרים, באמצעות עוה"ד צבי פירון, אפרת רנד ודנה יאראק, גאידמק הפר את התחייבותו. הם הודיעו לו כי בשל כך, בהתאם להסכם ההלוואה, עומדת ההלוואה לפרעון מיידי.

בנובמבר אשתקד קבע בית המשפט כי על גאידמק להגיש בקשת רשות להתגונן בתוך 30 יום, ולאחר שהוא לא עשה כן, הגישו התובעים לבית המשפט בקשה על דעתו ובהסכמתו של בא-כוחו של גאידמק למתן פסק דין בהיעדר הגנה.

בפסק הדין נקבע כי על גאידמק לשלם לתובעים את סכום התביעה בסך כ-17 מיליון שקל בתוספת הפרשי הצמדה וריבית מספטמבר 2008; שכר טרחת עורך דין בסך 500 אלף שקל; והוצאות אגרת בית המשפט בסך של כ-210 אלף שקל. (ת.א. 2010/08).