שלחתם אי-מייל והצטערתם? גוגל מציעה פיתרון

גוגל ממשיכה לפתח יישומים לשירות ה-Gmail שלה, במטרה לקחת את הבכורה ממתחרתה יאהו

אם אי-פעם שלחתם דוא"ל כאשר הייתם כעוסים, עייפים, שיכורים או סתם לא מרוכזים ואחר כך התחרטתם על כך, לגוגל יש פתרון. כחלק מהנסיונות למשוך יותר גולשים להשתמש בשירות הדוא"ל Gmail שלה, הציגה חברת האינטרנט עשרות יישומים חדשים שישמשו בשירות, ביניהם כזה המציג בפני המשתמש בעיה מתמטית אותה יצטרך לפתור לפני שילחץ על כפתור ה'שלח', זאת כדי להעניק לו זמן להתחרט על צעד שעלול להתברר כבדיעבד כפזיז.

בבסיסו של המהלך השיווקי רחב ההיקף הזה של גוגל, עומד הרצון להגדיל את התועלת הכלכלית שבשימוש שירות הדוא"ל, בו כל פעם שגולש מקליק על מודעת פרסומת המופיעה בצידי המסך, סכום כסף קטן משתלשל לקופת החברה.

מתחרתה העיקרית של גוגל בתחום היא יאהו , ששירות הדוא"ל שלה הוא הפופולרי ביותר כיום ברשת. על-פי נתונים על תנועת הגולשים ברשת, לגוגל יש סיבה טובה להאמין ביכולתה ליטול את הבכורה מיאהו גם בתחום זה. בשנה האחרונה גדל מספר הגולשים שביקר באתר גוגל ביותר מ-32% והגיע ל-775 מיליון בני אדם. ביאהו לעומת זאת, ביקרו 562.6 מיליון בני אדם באותה התקופה. באתר MSN של מיקרוסופט ביקרו 647 מיליון אנשים, כך על-פי נתוני חברת ComScore.

אנליסטים בתחום האינטרנט מייחסים חלק מהגידול במספר הגולשים בגוגל לקצב האסטרונומי בו מוסיפה החברה יישומים לשירות Gmail. החודש, למשל, הציגה גוגל יישום המאפשר שמירה אוטומטית של כל מייל שמגיע על גבי הדיסק הקשיח כך שגם כאשר יהיה המשתמש מנותק מהאינטרנט הוא יוכל לקרוא את הפריטים הנמצאים בתיבת הדוא"ל שלו.

יישום נוסף שמציעה גוגל ומנסה לתת מענה לבעיה שכיחה, הוא יישום המזכיר לגולש להצמיד את הקובץ המיועד למסר אותו הוא שולח במידה ושכח לעשות זאת. כמו-כן מאפשר Gmail לשלוח הודעות SMS לאנשים באמצעות תוכנת המסרים המידיים Gchat.

אנלסיטים מעריכים כי מדיניות זו של גוגל להרחבת תפוצת שירות Gmail, תתגלה כיעילה וכי כבר עכשיו ניתן להבחין בסימני לחץ מצד חברות המתחרות עימה בתחום דוגמת יאהו, טיים וורנר ומיקרוסופט.