100 יינות מ-20 יקבים הוצגו ביריד יינות ישראלים שנערך בניו-יורק

מטרת היריד היא לשנות את הקיבעון התפיסתי שיינות מישראל הם יינות כשרים, שמיועדים ליהודים שומרי מצוות

מאה יינות ישראליים, שיצאו מחביותיהם של 20 יקבים, הוצגו השבוע בניו-יורק בארוע טעימות שמשך מאות אנינים, אנשי ברנז'ה, קימעונאי משקאות, עיתונאים וסתם סקרנים. זה היה פן של ישראל שהיה שונה לגמרי מזה שהוצג בקליפים ממלחמת עזה שהציפו לא מכבר את שידורי החדשות באמריקה, כמו בעולם כולו.

מטרת האירוע היתה לשנות קיבעון תפיסתי בקהל יעד גדול של צרכני וקימעונאי יינות. בשוק היינות הגדול הגדול בארה"ב שמורה ליינות מישראל נישה של יינות כשרים, שמיועדים ליהודים שומרי מצוות. העובדה שהיצע היינות הישראלי חרג מזמן מהנישה הזו טרם חילחלה במידה מספקת בתודעת הצרכנים האמריקניים.

"חלק ניכר מצרכני היין ואוהביו בארה"ב אינם חשופים כלל ליין הישראלי, מפני שהוא מוצב במקרים רבים בפינות הכשרות בסופרמרקטים ובחנויות יין", אמר יאיר שירן, הציר הכלכלי של ישראל בניו-יורק. "אלה מדפים שרוב צרכני היינות מדלגים עליהם וזה הפסד של הצרכנים כמו גם של היקבים הישראליים".

שירן, שיזם את האירוע, בשת"פ עם מכון היצוא, ציין כי בשוק האמריקני טמון האתגר האמיתי לתעשיית היינות הישראלית ובשוק הזה טמון הפוטנציאל לקפיצת מדרגה במכירות ובהרחבת היצוא.

לדברי שירן, זה היה האירוע הגדול ביותר לקידום מכירות יין ישראלי שהתקיים אי פעם מחוץ לישראל.

ייצוא יינות מישראל לארה"ב גדל בכ-30% בשנתיים שחלפו. ביטאונים מקצועיים, לרבות Wine Spectator, Robert Parker ו-Wine Advocate סיקרו יקבים ישראלים ופרסמו ביקורות טובות על יינות מתוצרת ישראל.

גם האירוע בניו-יורק הוליד ביקור נלהבות. "חשבתי שיינות המרלו והסירא מישראל, כולם, בלי יוצא מהכלל, הם פנטסטיים", כתבה מבקרת היינות מריסה דיווארו בבלוג שלה בבלוגקריטיקס מגזין. בקטע על יינות הקינוח הישראליים היא כתבה: "הייתי צריכה לרסן את עצמי לא לקחת טעימה נוספת מיין המוסקט 2007 מיקב יונתן תישבי".

אחרי האירוע המקצועי, נערך אירוע טעימות לקהל הרחב בשת"פ עם עמותת עלם בניו-יורק והכנסותיו הופנו לטיפול בנוער במצבי מצוקה בשדרות.

באירוע השתתפו היקבים הגדולים בישראל, ובהם כרמל, בנימינה, ירדן יקבי גולן וברקן, בצד ייקבי בוטיק כקאסטל, פלאם, תבור ורקנאטי.