קן לואיס: "בנק אוף אמריקה יחזיר תוך 3 שנים לאוצר האמריקני את כספי הסיוע שקיבל ואין לו צורך במימון ממשלתי נוסף"

מניית הבנק מזנקת ב-27.7% ונסחרת מעל ל-6 דולר ; לואיס ציין כי הוא אינו מכיר אף גורם רשמי בממשל אשר דיבר על אפשרות להלאמת הבנק ; אמר כי עסקי המימון החוזר של משכנתאות בארה"ב היו "לוהטים" בינואר

בראיון שערכה הערב (ו') מריה ברטורומו מרשת CNBC עם מנכ"ל בנק אוף אמריקה , קן לואיס אמר המנכ"ל כי הבנק צפוי להחזיר בתוך 3 שנים את לאוצר האמריקני את כספי התמיכה שניתנו לו, ובאופן גורף אין לו צורך במימון ממשלתי נוסף. מניית הבנק מזנקת בכ-27.7% ונסחרת מעל ל-6 דולר, ימים אחדים לאחר שנפלה מתחת לרמה של 4 דולר, עת עלו החששות בשוק כי הבנק עומד בפני הלאמה.

בנק אוף אמריקה קיבל סיוע מהממשל האמריקני בהיקף של 45 מיליארד דולר, במסגרת תוכנית הסיוע למערכת הבנקאית, TARP. נזכיר כי הבנק השלים בשנה האחרונה את רכישתה של מריל לינץ' ושל קאנטרי וויד.

בנוסף, אמר לואיס לברטרומו במסגרת הראיון כי הוא אינו מרגיש בנוח עם ההנחיה הגורפת שגזר על ראשי המערכת הבנקאית הנהנית מסיועו של הממשל, הנשיא אובמה כשהגביל את השכר השנתי ל-500 אלף דולר, עם זאת לא זו הסיבה בגינה הוא מוותר על סיוע נוסף מהממשל.

לואיס ציין כי הוא אינו מכיר אף גורם רשמי בממשל אשר דיבר על אפשרות להלאמת הבנק.

עוד הוסיף המנכ"ל של הבנק הגדול בארה"ב כי אין לא כל חרטות לטווח הארוך על רכישת מריל לינץ' (נזכיר כי לאחרונה סולק מנכ"ל מריל לינץ' מתפקידו לאחר שמריל הציג הפסדי עתק, הצליח לאשר חלוקת בונוסים לפני פרסום הדו"חות ולשפץ את המשרד בסך של מיליונים, י.ג.).

בהתייחסו לבנק המשכנתאות קאנטרי וויד אמר לואיס כי עסקי המימון החוזר של משכנתאות בארה"ב היו בינואר "לוהטים".

נציין כי ביום ד' האחרון, עת צללו מניות הבנק, הפגין המנכ"ל לואיס סולידריות עם הבנק ומצבו ורכש בשוק מניות בנק אוף אמריקה בהיקף של כמיליון דולר.

מוקדם יותר היום חתכה סוכנות דירוג האשראי, פיץ' את הדירוג של בנק אוף אמריקה ושל סיטיגרופ על רקע הצפי ל"לחץ משמעותי על תוצאות החברה ב-2009" על רקע החרפת הטלטלה בשוק האשראי והמיתון, זאת בעוד בנק אוף אמריקה נאלץ להתמודד עם ספיגה של מיליארדי דולרים בנכסי חוב מסוכנים במאזניה של מריל לינץ' אותה השלימה לרכוש לאחרונה, ציינה סוכנות הדירוג בהתייחסה למצב הבנק. את הדירוג למניות הרגילות חתכה פיץ' ל"C/D" מ-"C". ניראה כי המשקיעים בשוק התעלמו היום מהורדת דירוג זו.