נטקס משיקה ברוסיה שירותי חיפוש ופרסום באינטרנט

ההשקה תתבצע בשיתוף ענקית התקשורת גולדן טלקום ; בהמשך תיכנס החברה לפעילות גם באוקראינה ובקזחסטאן

חברת נטקס הודיעה היום (א') על השקת שירותי החיפוש והפרסום של החברה עם ענקית התקשורת גולדן טלקום ברוסיה. השקה זו מתבצעת לאחר שהושלמו החלקים העיקריים בהתקנת והתאמת הטכנולוגיות והמערכות של החברה לשוק הרוסי, וכשנה לאחר שהושלמה עסקת הזיכיון עם החברה הרוסית.

שתי החברות מתכננות בעתיד גם להשיק את שירותי החברה בשפה הרוסית במדינות אוקראינה וקזחסטאן, לאחר שיופעל השירות ברוסיה. לדברי נטקס, רוסיה מהווה את אחד השווקים המתפתחים ביותר בעולם בתחום האינטרנט והפרסום, כאשר בין השנים 2000-2007 צמח שוק האינטרנט הרוסי ב- 800% ומספר משתמשי האינטרנט עומד על למעלה מ-25 מיליון איש. על פי הערכות, מספר המשתמשים באינטרנט ברוסיה אמור להכפיל את עצמו בשנתיים הקרובות ושוק הפרסום הרוסי ממוקם במקום ה-13 בעולם.

אביב רפואה, מנכ"ל נטקס, מסר בתגובה: "השקת שירותי נטקס בשוק האינטרנט ברוסיה מהווה אבן דרך מבחינת החברה ותורמת מיידית להגדלת נתח השוק של החברה בשוק האינטרנט העולמי, כמו גם להכנסות החברה שמקורן בפעילות במדינות שונות בעולם".

עוד הוסיף רפואה כי "לאחר שהושקעו מאמצים רבים בהכנת השירות, יוכלו כעת עשרות מיליוני משתמשי האינטרנט הקיימים ברוסיה כמו גם המפרסמים הרבים הקיימים בשוק ליהנות משירות ייחודי למציאת אתרים ברשת האינטרנט, באיכות וברמה זהה לזו של נטקס כיום בישראל".

נטקס ישראל מפתחת טכנולוגיות חיפוש ממוקדות באינטרנט, לצד מערכות פרסום המשולבות בחיפוש. עד כה רשמה החברה בישראל למעלה מ-3 מיליון הורדות של תוכנת החיפוש שלה, שמאפשרת גלישה בשפה חופשית משורת הכתובת של הדפדפן. לאחרונה הודיעה החברה על השלמת העסקה עם שידורי קשת, לפיה תשקיע האחרונה 10 מיליון שקל, בתמורה ל-25% ממניות חברת הבת של נטקס בישראל, נטקס ניו-מדיה. נטקס נסחרת בבורסה בתל אביב, ושווי השוק שלה עומד על 44.6 מיליון שקל. בשנה האחרונה איבדה המניה 36.5% מערכה.