יחידת המחקר של בנק הפועלים: רווחי אלווריון ב-2009 לא יהיו מהותיים

בפועלים צופים כי הכנסות המימון של אלווריון ייפגעו ; ממליצים "המלצת שוק" עם מחיר יעד של 16.05 שקל, המשקף למניה פרמיה של 8.9%

דוד לוינסון, אנליסט ביחידת המחקר של בנק פועלים פירסם סקירה על מניית אלווריון שבה הוא ממליץ על מניית החברה המלצת "תשואת שוק" עם מחיר יעד של 4 דולר או 16.05 שקל למניה. מחיר היעד משקף למניה פרמיה של 8.9% על מחיר המניה הבוקר בבורסה בת"א.

ביחידת המחקר ציינו כי אלווריון נכנסת לתקופה של רמת אי וודאות גבוהה בתחום עסקיה וצפויה האטה במחזור עסקיה ולכן הם צופים כי למרות תוכנית ההתייעלות של החברה, רווחי החברה בשנת 2009 לא יהיו מהותיים.

אלווריון פירסמה את דוחותיה לרבעון הרביעי של 2008 ביום רביעי בשבוע שעבר, החברה עמדה ברף התחתון של ציפיותיה. הנחיות החברה לרבעון הרביעי דברו על הכנסות שינועו בין 78-70 מיליון דולר ורווח למניה בין7 סנט ל-0 סנט למניה, על בסיס מתוקן (Non-Gaap).
ביחידת המחקר של בנק הפועלים אמרו כי הירידה בהכנסות מוסברת רק בחלקה מאי היכולת להכיר בהכנסות בסך 2.4 מיליון דולר ממכירות מוצרים לנורטל במהלך הרבעון, לאחר שנורטל הגישה בקשה להגנה בפני נושים באמצע ינואר.

בתחילת דצמבר 2008 הודיעה החברה כי היא מתקשה להעריך את הכנסותיה בשנת 2009, בפועלים מעריכים כי החברה לא תפרסם הנחיות ל-2009. הסביבה העסקית הקשה, אכן מנעה מהחברה לפרסם הנחיות לשנה הנוכחית.

לגבי תחזית לרבעון הראשון של 2009, תחזית ההכנסות של החברה נעה בין 65 ל-73 מיליון דולר. על סמך טווח תחזית זו, הרווח למניה על בסיס מתוקן (Non-GAAP), צפוי לנוע בין הפסד של 2 סנט למניה לרווח של 4 סנט למניה. לשם השוואה ברבעון הראשון של 2008 אלווריון הרוויחה 3 סנט למניה.

ברבעון הנוכחי הכנסות המימון ירדו ב-49% ביחס לרבעון המקביל ובפועלים הדגישו כי הכנסות הריבית היוו מרכיב חשוב ברווחיות החברה. בפועלים צופים כי הכנסות המימון של אלווריון יפגעו כתוצאה מירידת הריבית, סביבה עסקית קשה יותר, הוצאות גבוהות על ביטוחי אשראי לקוחות, הגנות מטבעיות, ואבטחת יתרת מזומני החברה העומדת על סך של 141 מיליון דולר.