הסתבכות ברומניה: אר.או. פיוצ'ר גרופ של לזניק ורזין מתקשה למכור נכס בבוקרשט

לחברת הנדל"ן התחייבויות של כ-65 מיליון אירו ; בחודש שעבר דיווחה על קושי במימוש נכס נדל"ן אחר ברומניה

חברת הנדל"ן אר.או. פיוצ'ר גרופ, הנמצאת בשליטת אסף לזניק (45%) ואסף רזין (45%), דיווחה על קושי במכירת בניין בן 8 קומות בבוקרשט - לרוכשת טענות בדבר איכות הבנייה בפרויקט וליקויי בניה שונים. בנוסף גילתה פגם במקרקעין שעליו נבנה הפרויקט, מסתבר שחלק קטן ממנו נמצא בבעלות משותפת עם עיריית בוקרשט.

הרוכשת הפוטנציאלית, קרן ששמה לא נמסר, טוענת שפגמים אילו מהווים הפרת הסכם עימה ומעניקים לה את הזכות לעצור את התשלומים עבור הדירות בפרויקט או לבטל את ההסכם לחלוטין. עם זאת, הקרן טרם עיכבה תשלום כלשהו והחברה מתכננת להיפגש עימה.

נזכיר שרק בחודש שעבר דיווחה אר.או. פיוצ'ר גרופ על קושי שמימוש נכס נדל"ן אחר ברומניה. בפרויקט גרין פארק (יאש) הרוכשת הפוטנציאלית מתקשה להשיג מימון. הפרויקט כולל 465 יחידות דיור והקרן שגם כאן לא נמסר שמה, התחייבה לרכוש את כולן, אך קיבלה הארכה של 6 חודשים להשלמת העסקה.

העיכוב בעסקאות מגיע על רקע מצבה הפיננסי של החברה: . סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2008 בהפסד של 11 מיליון אירו ותזרים מזומנים שלילי של 16 מיליון אירו. לחברה התחייבויות של כ-65 מיליון אירו. אג"ח א' נסחרת בתשואת זבל של 78% ואג"ח ב' בתשואה של 72%.

אר.או. פיוצ'ר גרופ, העוסקת בייזום, בנייה ושיווק פרויקטי נדל"ן ברומניה, לא הנפיקה מניות אלא אג"ח והיא חיבת בגינן כ-19.5 מיליון אירו. אסף לזניק, מבעלי השליטה בחברה, מחזיק גם ב-50% מחברת פינדון שגם כן הנפיקה אג"ח בבורסה בתל-אביב, אך פעילות החברה מתמקדת בלונדון.

אסף לזניק, הוא בנו של הקבלן מריו לזניק שהורשע בעבר ביצוע עבירות בניירות ערך . בשנים 2006 2007 רכשה אר.או. פיוצ'ר גרופ נכסים ברומניה מחברת Alvona. חברה שמריו לזניק, אביו של אסף לזניק הוא מנהל העסקים שלה ובעל מניות מיעוט בה.