IBM בעננים: מקימה יחידה נפרדת לענן מחשוב

החברה, שעד כה הסתפקה במוצרים ובשירותים המיועדים למרכזי המחשוב, שיספקו שירותי מחשוב מרחוק תחת יוזמה שנקראה ענן כחול (Blue Cloud), הודיעה אתמול על יחידה חדשה שתטפל בתחום

לאחר שכמעט כל ספקיות המחשוב הגדולות הודיעו על חטיבה ייעודית לתחום ענן המחשוב, הכירה גם IBM בצורך לבצע את השינוי והודיעה על הקמת חטיבה כזו. החברה, שעד כה הסתפקה במוצרים ובשירותים המיועדים למרכזי המחשוב, שיספקו שירותי מחשוב מרחוק תחת יוזמה שנקראה ענן כחול (Blue Cloud), הודיעה אתמול על יחידה חדשה שתטפל בתחום. עד כה פעלה החברה בתחום באמצעות חטיבת השירותים שלה - IBM גלובל סרוויסס.

את ההודעה על השינוי בגישה ביצעה החברה בנוסף להפגנת כוחות בתחום. היא חברה לספקית ציוד התקשורת ג'וניפר לשם הדגמת יכולות ענן המחשוב שלה ב-9 מרכזים עולמיים בו-זמנית (מתוך 13), וההדגמה כללה מעבר בין מרכזי המחשוב השונים ובין ענן פרטי (בתוך ארגון) לבין ענן ציבורי (כזה שממוקם בספקיות שירותי תקשורת או במרכזי נתונים). חשיבות המהלך באה לידי ביטוי גם בכך שמנהל החטיבה החדשה - אריק קלמאנטי - ידווח ישירות למנכ"ל החברה, סם פלמיסאנו.

המשמעות הפרקטית של ענן מחשוב כוללת המון "ברזלים". מדובר באלפי שרתים המקושרים ביניהם באמצעות רשת תקשורת מהירה ותוכנת ניהול חכמה שתדע לשדך בין הביקושים של הלקוחות לבין המשאבים הפנויים. IBM הודיעה כי תספק השנה מספר שירותים שונים ובהן גישה למשאבי זיכרון ועיבוד על-פי ביקוש, אבטחת נתונים, שירותי דואר אלקטרוני ותוכנות ארגוניות שונות.

ההחלטה של IBM להעמיק את כניסתה לתחום ענן המחשוב, מוסברת גם בהערכה של IDC שצופה שוק של כ-42 מיליארד דולר לפתרונות בתחום ב-2012. לעומת זאת, הערכה שפרסמה גרטנר לפני כמה ימים צפתה כי רק בעוד 7 שנים יוכלו תשתיות ענן המחשוב להפוך לפתרון מיינסטרים עבור לקוחות בשוק הארגוני. שווי השוק של IBM הוא 125 מיליארד דולר.