הקמפיינרים מוטטו את השמאל

בשם ההצלחה חיסל ומוטט כוח-ציפי את הגוש שעליו נבנו תוכניותיו להקמת הממשלה

ציפי לבני ניצחה בבחירות. ניצחה בגדול. ניצחון אישי, כנגד כל הסיכויים, למרות ערימות הגברים שניסו, רצו וחלמו להכשיל אותה. היא ניצחה למרות אהוד אולמרט המתוחכם, שמעולם לא חיבב אותה ולא טרח להסתיר את זה, למרות שאול מופז המשופשף שהתמודד מולה ומתכוון לעשות את זה שוב.

ניצחה את אהוד ברק, גבר גבר, שוחר מדי חאקי מיוזעים שזלזל בה בפומבי, ניצחה את אלי ישי שסירב ללכת איתה לקואליציה. ניצחה את בנימין נתניהו שחודשים לפני כבר כתש והכניע אותה בסקרים. ניצחה למרות שהיא אישה, במדינה במלחמה.

מחכה לטלפון

ציפי לבני, פוליטיקאית שביססה עצמה על הסיסמה "מבחן התוצאה", ניצחה. בחצות יום הניצחון היא הצטלמה בפוזה של עליצות אקסטטית, עם פרץ צחוק ווינרי רחב (מדי) נוסח ג.יפית. למחרת בבוקר הבינה שברגע שניצחה, הפסידה. קדימה נכשלה. הקמפיין הפסיד. הקמפיינרים כשלו.

בשם "ההצלחה" הצליח כוח-ציפי להפיל, למוטט ולרוקן את גוש המרכז-שמאל שעליו נבנו תכניות קדימה לממשלה הבאה. "מבחן התוצאה": ציפי לבני, בכבודה ובעצמה ובאמצעות שליחים ושליחות, מחזרת היום במרץ ותחנונים אחרי אביגדור ליברמן, אחרי אלי ישי והחרדים. לברק היא חוששת בכלל להתקרב, והיא מחכה שנתניהו ירים לה טלפון...

הסיכוי שציפי לבני תהיה ראש הממשלה הבאה נראה כרגע קלוש. הסיכוי שציפי לבני, 50, תהיה ראש ממשלה בעתיד, בעוד שנתיים, בעוד 4 שנים, נראה אפשרי. אם זה יתממש תלוי בה, רק בה. הבסיס האישי והציבורי שלה מבטיח: היא ישרה, הגונה, נבונה, שקולה ואכפתית.

מצביעים על תנאי

עם זאת, בסיס הבחירה שלה, זה שהביא אותה לניצחון ביום הבחירות, איננו בכיס שלה. אלה קולות על תנאי. נשים שהתלהבו מגילויי הנשיות המאוחרים שלה ממתינות לראות פעולה אמיתית ונחושה שלה בכיוון שוויון לנשים (יהיה קשה לה לעשות את זה, אבל אין ברירה). צעירים שצפו בה מרקדת, יחכו לראות מה היא עושה עבורם. המנדטים של המתלבטים, אלה שנתקפו אימה, פחד, חלחלה וזיעה קרה נוכח הקמפיין השלילי הקיצוני נגד נתניהו, ספין- הספינים של הקמפיינרים מבית לבני, הולכים וקולטים במבוכה את עוצמת המניפולציה שהופעלה עליהם.

מספר המתלבטים עולה מבחירות לבחירות. אם ייתנו את קולם שוב ללבני, בגלל היושרה שלה ומפני שקדימה היא דרך האמצע - תלוי גם באיכויות העתידיות של נתניהו, שכנראה הולך להיות ראש הממשלה הבא, וגם, אולי בעיקר, בלבני, שאולי תשב באופוזיציה או תהיה שרה בכירה בקואליציה.

הקץ לעמק השווה

לבני, שאמרה "אני מאמינה שמה שקובע אם אתה ראש ממשלה טוב הוא לא רק ניסיון אלא אופי, מה אתה כבן אדם", חייבת מהפך אישי תדמיתי. די להיות פרווה. לא חלב ולא בשר. די עם מסרים מטושטשים, עם גיבובי מילים ובריחה מהחלטות מעשיות קשות.

היא נראית כמי שהפחד מכישלון לא מאפשר לה להעז. רק ביום ראשון האחרון, בעיצומו של השבר הכלכלי העמוק ביותר, הצביעה הממשלה על מימון ארמון- ראש-הממשלה, 650 מיליון שקל עכשיו, מיליארד שקל לפחות בסופו של דבר. רוב שרי הממשלה הצביעו בעד. בודדים הצביעו נגד. ציפי לבני מלמלה משהו ויצאה החוצה. לא בעד לא נגד. לא מרגיזה לא מפרגנת, לא אוהבת לא שונאת. לא לוחמת, לא מתעקשת.

stella-k@globes.co.il