יצרנית חמאת הבוטנים שהביאה למותם של 9 אנשים בארה"ב מהתפרצות חיידק הסלמונלה - פושטת רגל

Peanut Corp, שמוצריה היו נגועים בחיידק, ושהביאו להתפרצות שגרמה גם ל-630 אמריקנים לחלות, ול-2,000 מוצרי מזון בארה"ב להימשך מהמדפים, הגישה בקשה לפשיטת רגל מיידית

יצרנית חמאת הבוטנים האמריקנית Peanut Corp, שהיתה תחת חקירה של הרשויות בארה"ב, על כך שמוצרים שסיפקה לחברות, חנויות, בתי אבות וקפיטריות במוסדות בארה"ב, היו נגועים בחיידק הסלמונלה - הגישה בקשה לפשיטת רגל.

נזכיר כי חברת דגני הבוקר קלוג, יצרנית דגני הבוקר המובילה בעולם, נאלצה להוריד בחודש שעבר מהמדפים 16 ממוצריה, על רקע החשש כי הם נגועים בחיידק הסלמונלה. הפרשה החלה כשהרשויות בארה"ב חקרו כי כמות מסחרית של חמאת בוטנים, שסופקה ע"י Peanut Corp היתה נגועה בחיידק הסלמונלה, שגרם למאות אנשים ב-43 מדינות בארה"ב לחלות, ואף גרם למותם של 6 מהם.

"זה מצער, אך גם בלתי נמנע על רקע ההתרחשויות של החודש האחרון", אמר אנדרו גולדשטיין, עו"ד בתחום פשיטות הרגל בארה"ב, שהגיש עבור החברה את הבקשה לפשיטת הרגל.

התפרצות הסלמונלה נקשרה עם החברה, ומקורה במפעל בג'ורג'יה, בו פקחים מצאו שרידים של חרקים, עובש ודליפות. מפעל נוסף של החברה בטקסס נסגר השבוע לאחר שגם בו נמצאו שרידים לחיידק.

עד כה, ההתפרצות של חיידק הסלמונלה הביאה 630 אמריקנים לחלות, וגרמה למוות של 9 מהם. בנוסף, ההתפרצות הביאה למשיכה של כ-2000 מוצרי מזון מהמדפים, מחשש שהם נגועים.

החברה הגישה בקשה לצ'פטר 7 בחוק פשיטות הרגל, שמשמעותו מינוי נאמן שינזיל באופן מיידי את נכסי החברה ויחלק אותם בין הנושים לפירעון החובות שלה, שנאמדו בכ-10 מיליון דולר. הבקשה לצ'פטר 7, שונה מבקשה לצ'פטר 11 לאותו חוק, לפיה לחברה ניתן זמן לנשימה בצורה של הקפאת הליכים, ונבדקת גם האפשרות להחיות אותה.

נזכיר כי בחקירה נגד החברה, שסיפקה ממוצריה ל-85 חברות מזון מובילות בארה"ב, נציגי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) מצאו קשר ישיר לגרימת ההתפרצות של החיידק, שמהווה את ההתפרצות השנייה בשנתיים האחרונות של חיידק הסלמונלה, עם קשר לחמאת בוטנים. החיידק הוא הגורם מספר אחד בארה"ב להרעלות מזון.