משה גאון: "אם יינתנו הקלות לזכייניות - טלעד תדרוש פיצוי"

במסגרת שימוע ברשות השנייה טען גאון כי אין לתת שום הקלה לערוץ 10 עד שיוסדרו חובותיו ; בהתייחס למכרז ערוץ 2 אמר: "הרשות השנייה, תוך העדפת הצעותיהן של קשת ורשת, גרמה לסגירת טלעד ולפיטורי מאות עובדים"

"מתן הקלות לזכיינים הקיימים ומחיקת חובות אינה שוויונית, אינה הגיונית ואינה תקינה", כך אמר משה גאון, יו"ר טלעד ויו"ר גאון אחזקות , במסגרת שימוע בפני מועצת הרשות השנייה שנערך ביום חמישי האחרון בעניין מיקוד הרגולציה ומתן הקלות לערוצים המסחריים. גאון הבהיר כי טלעד לא תסכים למתן הקלות, עד שתקבל את הפיצוי אותו היא דורשת בגין השתתפות במכרז ערוץ 2 ובגין סגירתה לאחר המכרז.

"טלעד לא תסכים לשום פיתרון שלא יקדם פיצוי על הנזקים שנגרמו לה, ובכלל זה התייחסות שוויוניות לכל מי שלקח חלק במכרז שהרשות עצמה ביצעה ומפרה את כלליו. הרשות השנייה, בהחלטתה, תוך העדפת הצעותיהן של קשת ורשת, גרמה לסגירתה של טלעד, לפיטורי מאות עובדים ולסגירת פעילות ייחודית בבירת ישראל. כל זאת במודע ובחוסר הבנה של משמעות ההחלטה לתעשייה בירושלים ובפריפריה, שהיתה אחד הדגשים המרכזיים במכרז", אמר גאון.

גאון תקף את הרשות השנייה והמועצה, ואמר כי רשות ציבורית צריכה לוודא קיום ביצוע של מכרז שהיא עצמה הוציאה ואם היא לא יכולה - שתבטל אותו, תפצה את הגורמים המעורבים ותוציא מכרז חדש. "אם יינתנו הקלות, טלעד דורשת פיצוי שוויוני. אם השתנתה המציאות והוחלט שיש צורך למתן הקלות, לפני מימושן, יש לפתור את הבעיות של כל הגורמים באופן שוויוני וללא העדפות. ההתנהלות כולה סביב הנושא יוצרת תחושה של מחטף וחוסר תום לב", אמר.

בהתייחס למיזוג הצפוי בין ערוץ 10 לרשת, טענה טלעד באמצעות עורך דינה, גדעון קורן, כי לאי העמידה של ערוץ 10 במחויבויותיו ולחובותיו האמורים, יש השלכה כלכלית ישירה על טלעד. "תשלום דמי הזיכיון שהיה על ערוץ 10 לשלם, אמורים היו לשמש גם לתשלום החזר דמי זיכיון לטלעד בגין תקופת הזיכיון הקודמת".

לדברי גאון, "לערוץ 10 חוב של שנים רבות שטרם הוסדר. אין לקיים ולתת שום הקלה, טרם שגם נושא זה נפתר באופן פרטני. זאת, לאחר שהרשות כבר אישרה כי מגיע לטלעד פיצוי בגין דמי זיכיון. בזמנו התריעו ראשי טלעד דאז, אבי, בני גאון ז"ל, אשר כיהן כיו"ר החברה, ועוזי פלד, כי המצב הנוכחי יהיה פועל יוצא של המכרז, אבל המועצה והרשות לא הטו אוזן, היו שבויות בתפיסות מוטעות שהן עצמן יצרו, לא שינו דבר ואף תקפו אותם על עמדתם זו. טלעד כתבה תוכנית עסקית צנועה ועם זאת ריאלית וברת ביצוע. המועצה פסלה אותה והעדיפה על פניה מצגי שווא בלתי ריאליים שהיה ברור מראש שאין להם כל היתכנות כלכלית אמיתית", הוסיף גאון.