תערוכת הסלולר בברצלונה: נוקיה מקימה חנות אפליקציות, סמסונג משיקה סלולרי סולארי

אחרי אפל וגוגל, גם נוקיה מציגה חנות אפליקציות משלה - שתפעל לא רק על מכשירים חכמים אלא גם על טלפונים פשוטים יותר, תלמד את הטעם של המשתמשים ותציע להם מוצרים בהתאם להיסטוריית הרכישות שלהם

תערוכת הסלולר נפתחה בברצלונה באופן רשמי במסיבת העיתונאים של נוקיה. החברה הפינית בחרה להתמקד בשלושה תחומים: איכות הסביבה, טלפונים חכמים וחנות אפליקציות. בהתאם למגמה של טלפונים ירוקים, אולי פקה קאלסבו, מנכ"ל נוקיה, אמר, "אנחנו מחוייבים לסביבה, לא רק לייצר טלפונים ירוקים. יש לנו את הפוטנציאל באמצעות כמות הלקוחות הגדולה שלנו, להפוך למובילים במיחזור של מכשירים ואנחנו עושים זאת ב-85 מדינות. כמו-כן, הוספנו גם תזכורת ללקוחות לנתק את הטלפון מהמטען".

קאלסבו התייחס בקצרה בלבד למצב הכלכלי ואמר: "השוק יירד השנה לראשונה במכירות. אנחנו מאמינים במוצרים שלנו וחושבים שהם יעזרו לנו בתקופה קשה כזו".

לדברי קאיי אוסטימו, סגן נשיא לתחום מכשירי הקצה, "המיתון גורם לנו לחשוב על מכשירים שעושים יותר עם פחות". אוסטימו הציג את סדרת הטלפונים החכמים של החברה ולא שכח להתייחס גם למלחמתו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כדי להשאיר בידיו את מכשיר הבלקברי שלו, המתחרה בנוקיה. "לא צריך להיות נשיא ארה"ב בשביל לרצות להיות מחובר למייל שלך. גם אנשים אחרים רוצים שהטלפון שלהם ייתן להם גישה למייל", אמר.

נוקיה הציגה גם גרסה חדשה לטלפון החכם (E71), שנקראת E55. דגם זה מציע לראשונה במכשירי נוקיה מקלדת הכוללת שתי אותיות במטרה לחסוך במקום ולהפוך את הטלפון לקטן ביותר. הדגם השני אותו הציגה החברה הוא ה-E75, מסדרת הקומיוניקייטור, הכולל מקלדת נשלפת ואפשרות לעבוד עם המכשיר בצורה אופקית. אוסטימו התייחס גם למבחר המצומצם של מכשירי המגע של החברה בשוק. "זה לא חכם להחזיק רק טלפוני מגע, אלא מבחר גדול של טלפונים מתצורות שונות", אמר.

בדרכה של אפל וגוגל, הציגה היום נוקיה חנות אפליקציות משלה. החנות, OVI שמה, תפעל לא רק על מכשירים חכמים, אלא גם על טלפונים פשוטים יותר, תלמד את הטעם של המשתמשים ותציע להם מוצרים בהתאם להיסטוריית הרכישות שלהם. החנות תציע מוצרים גם לפי המיקום של המשתמש, נסיעה של הלקוח למדינה אחרת, תציף באתר מוצרים למכירה כמו שירותי ניווט או מדריכים לטיולים באותה מדינה. בדומה לחנות של אפל, מפתחים יוכלו למכור את התוכנות שלהם דרך החנות. מכשיר המגע השני של החברה שייצא ביוני, יהיה המכשיר הראשון עם תמיכה מובנית בגישה לחנות.

סמסונג ירוקה

בהתאם למגמת מוצרי האלקטרוניקה הירוקים, הציגה סמסונג אף היא את הטלפון הראשון שלה וככל הנראה, גם הסלולרי הראשון בתעשייה, שמוטען סולארית מהשמש. דגם Blue Earth העשוי מחומרים מפלסטיק ממוחזר, אשר זוקק מבקבוקי מים, נטען באמצעות לוחית סולארית הממוקמת בגב המכשיר. הדגם הירוק כולל גם ממשק מגע ומצב Eco Walk, בו מסבירים בסמסונג, יכול המשתמש לספור את צעדיו עם הפדומטר המובנה ולחשב את החיסכון בפליטת פחמן על-ידי הליכה במקום נסיעה.

חידוש אחר מבית סמסונג הוא ה-Omnia HD, המאפשר לצלם סרטוני וידיאו באיכות HD וגם להציג אותם על טלוויזיות תואמות באמצעות יציאת HDMI. הדגם כולל ממשק מגע ויכולת להציג סרטונים שהורדו מהאינטרנט באמצעות המסך שלו, המגיע בגודל 3.7 אינץ', בנוסף לאפשרות ההצגה על מסך טלוויזיה רגיל. סמסונג בחרה להשיק בתערוכה בעיקר טלפונים עם ממשק מגע.

סוני-אריקסון הציגה אתמול, ערב הכנס, שני מכשירים חדשים - הדגם הראשון והמעניין יותר הוא ה-IDOU, הדגם הראשון של החברה הכולל ממשק מגע מלא בהשראת ה-iPhone והוא גם אחד הטלפונים הראשונים שמוכרזים בשוק האירופי עם מצלמת סטילס באיכות של 12.1 מגה פיקסל.

השני הוא W995, מכשיר המסוגל לשתף תכנים עם הפלייסטיישן 3 וכולל מצלמת 8.1 מגה פיקסל, מסך בגודל 2.6 אינץ' ורגלית להנחת הטלפון בצורה רוחבית. סוני אריקסון מתכננת להשיק בהמשך השנה גם שירותים להורדת שירים וסרטים ללקוחות שירכשו מנוי.

הכותב הוא אורח חברת סמסונג בתערוכה