נאמן האג"ח של דויסבורג דורש להפקיד הריבית בסך 3.1 מ' ש' בנאמנות

בעבר התחייבו בעלי השליטה בחברה לערוב לחובותיה עד לאוגוסט 2009 חייבת כ-60 מיליון שקל למחזיקי האג"ח

נאמן האג"ח של דויסבורג, רו"ח יוסי רזניק, שלח ביום חמישי מכתב להנהלת החברה, בדרישה שתעביר לחשבון נאמנות את תשלום הריבית הקרוב - כך נודע ל"גלובס". חברת הנדל"ן, שבשליטת דויד המלבורגר, חייבת כ-60 מיליון שקל למחזיקי האג"ח, אך עלולה להיתקל בקושי לעמוד בכך. האג"ח נסחרות בתשואת זבל של 412%.

כדור השלג החל להתגלגל לפני כמה חודשים, כשבנק RBS החליט לבצע הערכת שווי חיצונית לקבוצת נכסים של החברה, באזור וולשטיין. מבדיקה שנערכה עלה שדויסבורג אינה עומדת באמות המידה הפיננסיות של ההלוואות שניתנו לה, ולבנק קיימת עילת פירעון מיידי, בעיקר בעקבות ירידת ערך הנכסים שלה.

"לאור מצבה הפיננסי, נראה כי החברה לא תעמוד בהתחייבותה כלפי בעלי איגרות-החוב", כך צוין במכתב שנשלח גם לגופים המוסדיים שמחזיקים באג"ח של דויסבורג. בעבר התחייבו בעלי השליטה בחברה לערוב לחובותיה עד לאוגוסט 2009, ולפיכך הגיעה הדרישה ממשרד רזניק-פז-נבו.

"למרות ההתחייבויות עד כה, טרם פעלתם להסדרת ההפרה מול הבנק המממן, כשבמעשיכם הינכם מעמידים את החברה ונכסיה בסיכון ממשי מול הבנק", ציין רזניק ודרש כאמור להפקיד בידיו 3.1 מיליון שקל, לצורך הבטחת תשלום הריבית של אפריל.

בנוסף, דויסבורג נדרשת להעביר לידי הנאמן מסמכים הנוגעים להתכתבויות עם הבנק המממן, וכן מידע לגבי תשלומים שהוחזרו לבעלי השליטה כנגד הלוואות שניתנו בעבר. זאת במטרה לוודא שלא הוצאו כספים מהחברה, בזמן שהיה ידוע כי קיים קושי להחזר החוב למחזיקי האג"ח.

דויסבורג פועלת בתחום של נדל"ן מניב בגרמניה, ומחזיקה ב-21 נכסים מסחריים. את תשעת החודשים הראשונים של 2008 החברה סיימה בהפסד של 46.5 מיליון שקל, גירעון בהון החוזר של 11.3 מיליון שקל, גירעון בהון העצמי של 31 מיליון שקל וכן תזרים מזומנים שלילי של 5 מיליון שקל. לדויסבורג התחייבויות בהיקף של 458 מיליון שקל.