הישורת האחרונה בהצעת הרכש העצמית של IDB פיתוח: דנקנר מעלה את המחיר ל-41 שקל למניה

המחיר החדש - גבוה ב-7.1% משער הבסיס, לאחר שהמניה חצתה את רף המחיר הקודם בהצעת הרכש, 36 שקל ; אין שינוי במועד הקיבול האחרון: יום חמישי ב-14:00

דנקנר מנסה להציל את הצעת הרכש העצמית ל-IDB פיתוח בישורת האחרונה: החברה מעלה את המחיר ל-41 שקל למניה, כך עולה מדיווח של החברה לבורסה לפני דקות אחדות. מכאן, שעלות מחיקת IDB פיתוח מהבורסה עולה ל-281 מיליון שקל מ-247 מיליון שקל קודם לכן.

המחיר החדש גבוה ב-7.1% משער הבסיס (38.28 שקל), לאחר שהמניה חצתה את רף המחיר הקודם בהצעת הרכש, 36 שקל. נציין, כי אין כל שינוי במועד הקיבול האחרון, אשר נקבע ליום חמישי ב-14:00. מועד הקיבול האחרון של הצעת הרכש כבר נדחה פעם אחת, לפני 13 יום, בניסיון נוסף להביא להסכמת ציבור בעלי המניות להסכים להצעת הרכש שתביא למחיקת חברת האחזקות מהמסחר.

IDB אחזקות, שבשליטת נוחי דנקנר, משפחות מנור ולבנת, מחזיקה ב-87.2% ממניות החברה. משפחת דנקנר מחזיקה במישרין שברי אחוזים נוספים - וסך אחזקות הציבור בהון המניות מסתכמות ב-11.1%. הצעת הרכש תאושר (והמניות ירכשו בכפייה) אם 95% מבעלי המניות יסכימו לה.

מחיר המניה עלה במהלך התקופה של הצעת הרכש גם לאחר מחיקת הערך בגין שווי פרוייקט הפלאזה בלאס וגאס בשבוע שעבר - שלא הצליחה להוריד את מחיר המניה. מניות IDB פיתוח רשומות למסחר בבורסה בתל-אביב שם הן נמנות עם מדד ת"א-100. שווי השוק של החברה בבורסה הוא 2.04 מיליארד שקל, לאחר שהמניה השלימה עלייה של 31.1% מתחילת השנה. הונה העצמי של החברה הוא 10.57 מיליארד שקל, מה שגוזר למניה מכפיל 0.19 על ההון.

IDB פיתוח היא חברה העומדת מתחת ל-IDB אחזקות במבנה האחזקות הסבוך של הקבוצה, ובאמצעותה מחזיקה האחרונה את כלל החברות הנמצאות מתחת. בשל כך, עשויה IDB אחזקות, אם ורק אם הצעת הרכש תתקיים, לרשום רווח הון של 86 מיליון שקל בדו"חות הרבעון הרביעי.

רווח הון זה נובע מהפחתת סעיף המוניטין השלילי שיווצר כתוצאה מרכישת מניותיה של IDB פיתוח בידי עצמה - והוא נגזר מההון העצמי של IDB פיתוח נכון לסוף הרבעון השלישי ולאחר הפחתת חלוקת הדיבידנד שבאה בעקבותיה. לפיכך, הסכום המדויק ייגזר מדו"חות IDB פיתוח לרבעון הרביעי, כאמור.

בתגובה להצעת הרכש למחיקת IDB פיתוח מהבורסה, אמרו בבית ההשקעות הלמן אלדובי: "אנו מברכים את IDB על כך שנענתה לרחשי המשקיעים והעלתה את הצעת המחיר למחיקת IDB פיתוח מהבורסה ל-41 שקל. מחיר זה הוערך על-ידי הלמן אלדובי כהוגן ולפיכך יש בכוונתנו להיענות להצעת הרכש". התגובה של הלמן אלדובי משמעותית, שכן הם מחזיקים בכ-1% ממניות IDB פיתוח, השוות לכעשירית מאחזקות הציבור כולו.

אידיבי פתוחאידיבי פתוח