מנכ"ל נובל אנרג'י: "אין אף קידוח עבר שלנו שמזכיר את תמר 1; עשינו כבר פרויקטים גדולים בגז טבעי, אבל אין ספק שזהו הגדול והמשמעותי ביותר"

גלובס tv(עדכונים שוטפים מהכנס) - צ'ארלס ("צ'אק") דיווידסון: "אני חושב שנוכל לספק גז במחירים תחרותיים בהשוואה לכל אלטנרטיבה של ייבוא גז" ; גדעון תדמור, מנכ"ל דלק אנרגיה: "אנחנו לא פוסלים ייצוא לשווקים אחרים בחו"ל" ; מניית ישרמאקו יורדת במסחר בבורסה בת"א

"אין אף קידוח בפורטפוליו שלנו שמזכיר את 'תמר 1'. עשינו כבר פרויקטים גדולים בתחום הגז הטבעי, אבל אין ספק שזה הפרויקט הגדול והמשמעותי ביותר" - כך אמר היום (ב') צ'ארלס ("צ'אק") דיווידסון, מנכ"ל נובל אנרג'י , השותפה האמריקנית בקידוח "תמר 1", שבו משתתפות החברות הישראליות דלק אנרגיה ודלק קידוחים מקבוצת דלק , ישראמקו ואבנר . דיווידסון דיבר בכנס של בית ההשקעות אופנהיימר.

דיווידסון הוסיף: "אנחנו אוהבים לקדוח, וזה הדבר שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב. אנחנו מקווים שיהיו הצלחות נוספות מלבד תמר 1, ושתהיה לנו בישראל הצלחה כמו במקומות אחרים בעולם.

דיווידסון נשאל "האם יש הערכה להשקעה הנדרשת בקידוח?", והשיב: "יש לנו עוד עבודה לפני שנדע להעריך את היקף ההשקעה הנדרשת. זה תלוי גם בשוק ובכמות הגז שנידרש לספק. זה לא מסובך יותר מדי, יש הרבה טכנולוגיה שמועברת, אבל יש לנו מספר אפשרויות, וזה תלוי בכמות הגז, ובמהירות שנצטרך להעביר אותו".

גדעון תדמור, מנכ"ל דלק אנרגיה, אמר: "אנחנו נפגשים היום אחרי הצלחה בעלת משמעות גדולה וגם משהו שמביא גאווה לישראל. ההצלחה משנה היסטורית את משק האנרגיה בארץ".

"לפני שנתיים, כשחיפשנו שותף לתמר 1, בחרנו בנובל כי ידענו שהיא הכי מתאימה לפרויקט הזה. תמיד האמנו ששוק האנרגיה בישראל צריך להתבסס יותר על גז. אנחנו חולקים ביחד עם נובל את החלום שישראל תהיה שחקן חשוב במזרח התיכון של גז טבעי. בעזרת נובל נהפוך את החלום למציאות".

- האם הגז של תמר1 יהיה תחרותי ביחס לגז ממצרים וממקומות אחרים?

דיווידסון: "אין כל שאלה שהגז מתמר יהיה תחרותי מאד בשוק הישראלי. בהתחשב בגודלו של המאגר, אני חושב שנוכל לספק גז במחירים תחרותיים בהשוואה לכל אלטנרטיבה של ייבוא גז".

גדעון תדמור: "כל לקוח שירצה לרכוש גז צריך לקחת בחשבון שמעבר לשיקולי המחיר, יש לקחת בחשבון גם את השיקול המרכזי של אמינות האספקה. בדלק תמיד האמנו שהמשק צריך להתבסס על גז טבעי כחול לבן, והתגלית בתמר מאפשרת להפוך את החזון למציאות".

דיווידסון נשאל האם בכוונת נובל והשותפות לייצא את הגז הטבעי ולהקים מתקן LNG (מתקן לניזול גז והכנתו לייצוא), והשיב: "שוק הגז בישראל גדול מאד, ואנחנו רוצים לוודא שנספק את צורכי השוק והלקוחות לפני שנפנה לייצוא גז. כרגע חשוב שנבין קודם כל את צורכי הלקוחות בישראל ואיך לספק אותם".

גדעון תדמור לא פסל את אפשרות הייצוא מתמר לחו"ל, ואמר: "אין ספק שהשוק ימשיך לגדול. אחת הסיבות לכך שהשוק לא צומח היא מגבלות של מערכת הולכת הגז. ברגע שזה ייפתר, אפשר יהיה לצרוך יותר גז טבעי והביקושים יעלו. השוק המרכזי שלנו הוא ישראל, אבל אנחנו לא פוסלים שווקים אחרים בחו"ל".