ישראל מתייבשת - ובמשרד התשתיות מתכננים קידוחי חירום חדשים שיניבו 73 מיליון קוב מים

מנהל רשות המים וראשי חברת מקורות עדכנו אודות פרויקטי החירום במשק המים במסגרת דיוני הסטאטוס הקבועים שעורך שר התשתיות ; 4 קבוצות רכשו את מסמכי המכרז למתקן התפלה מקורות באשדוד

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן אליעזר ערך בשבוע שעבר דיון סטאטוס התקדמות פרויקטי המים בהשתתפות מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות, חזי קוגלר ומנהל רשות המים, פרופ' אורי שני. בחלקו של הדיון נכחו גם יו"ר חברת מקורות, אלי רונן ומנכ"ל החברה, עידו רוזוליו.

פרופ' שני עדכן כי במסגרת תוכנית החירום פועלת רשות המים להגביר את היקף ההתפלה לסך כולל של כ-200 מלמ"ק, שמתוכם לפחות 100 מלמ"ק יושגו בשנתיים הקרובות.
"כ-25 מלמ"ק יושגו במסגרת הרחבת היקף שעות הפעילות של מתקני ההתפלה הקיימים באשקלון ופלמ"חים וכן כ-100 מלמ"ק יושגו באמצעות במתקני התפלה יבילים, בשורה של אתרים שנבחנו בהם אשקלון, חדרה, פלמחים, מעגן מיכאל ואשדוד". מנהל רשות המים הציג את תכנית הרשות להקמת מתקני התפלה יבילים אלו.

לוח הזמנים להשלמת מתקן ההתפלה בשורק לא השתנה, ונותר בשנת 2012. המכרז למתקן ההתפלה של מקורות באשדוד פורסם בתחילת בפברואר ועד כה 4 קבוצות רכשו את מסמכי המכרז. על פי לוחות הזמנים, הפרויקט צפוי להיות מושלם לקראת סוף 2011.
בנוסף, חיבור מתקן ההתפלה בחדרה למערכת ההולכה יושלם לקראת חודש יוני 2009.

4 הקבוצות שרכשו את מכרזי ההתפלה באשדוד הן אותן הקבוצות שמתמודדות כיום במכרז
להקמת מתקן ההתפלה בשורק בהיקף של 150 מיליון קוב. מדובר בקבוצות בראשות
אי.די.אי (לשעבר הנדסת התפלה) והאצ'יסון ווטר; קבוצת שיכון ובינוי וג'נרל
אלקטריק מארה"ב, קבוצת גרנית הכרמל, שפיר וברן וקבוצת הכוללת את תה"ל וויאוליה
מצרפת. מקורות פרסמה לפני כחודש את המכרז להקמת מתקן ההתפלה באשדוד בהיקף של כ-100 מיליון קוב לשנה. היקפו הכספי של המכרז נאמד בכ-1.5-2 מיליארד שקל.

פרופ' שני הוסיף ועדכן כי "הצפי לסיום העבודות המרכזיות במסגרת התשתית התומכת להולכת המים, הוא עד לשנת 2012 ובהיקף המוערך בכ-3.5 מיליארד שקל".

מנכ"ל מקורות עדכן בנוגע לקידוחי מים "חירום" חדשים, המתוכננים בהיקף כולל של כ-73 מלמ"ק לשלוש השנים הקרובות. לזירוז התהליך הסטאטוטורי נדרש עפ"י חוק אישור של השר, והנושא נמצא כעת בבחינת הגורמים המשפטיים.