עמותת אומ"ץ למבקר המדינה: ביה"ח שיבא הבהיר למשפחת שרון כי אין צורך בהמשך טיפול בבית חולים

משפחת שרון סירבה לבקשת ביה"ח ; גורם בשיבא ל"גלובס": "הטיפול בשרון אכן חורג מטיפול באזרח רגיל על רקע פועלו. אם עד עכשיו הוא לא הצליח לנשום בכוחות עצמו, אין שום סיכוי שזה יקרה. עשרות אנשים מחכים להיכנס למחלקה זו, שמכילה רק 17 מקומות"

הנהלת בית החולים "שיבא" פנתה לאחרונה אל משפחתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, וביקשה כי שרון יתפנה ממחלקת השיקום בביה"ח ויעבור אל בית משפחת שרון בליווי אחות צמודה - זאת לאחר שהתברר כי אין הוא זקוק יותר לשירותים רפואיים מיוחדים מביה"ח. כך עולה ממכתב ששלחה היום עמותת "אומץ" אל מנכ"ל משרד הבריאות ואל מבקר המדינה.

על פי הטענה במכתב, משפחת שרון סירבה לבקשת ביה"ח, ובשלב זה הנושא הוקפא. בביה"ח שיבא אישרו היום ל"גלובס" כי הטיפול בשרון חורג מטיפול באזרח רגיל על רקע דמותו ופועלו של שרון, אך יחד עם זאת הוסיפו: "מתקיים כל העת דיאלוג עם המשפחה והצוות הרפואי המטפל, על מנת לבחון אפשרות להמשך הטיפול הרפואי והסיעודי במר שרון בסביבה שאיננה בית חולים".

גורם המקורב לשיבא הסביר היום ל"גלובס" כי המחלקה לשיקום נשימתי, בה מאושפז שרון, נועדה לאפשר למטופלים שעברו טראומה גמילה ממכשירי ההרדמה, אך היא אינה מיועדת למקרה של שרון.

"אם עד עכשיו הוא לא הצליח לנשום בכוחות עצמו אין שום סיכוי שזה יקרה", הסביר הגורם. "עשרות אנשים בארץ מחכים להיכנס למחלקה הזאת, שמכילה רק 17 מקומות. שרון נמצא בחדר שמיועד לשני אנשים, וקרוב לשנתיים החדר הזה מושבת. צריך להעביר אותו למוסד סיעודי או לביתו, ושיבא בטח לא מוסד סיעודי", הוא הוסיף. לדבריו, עלות השהייה של שרון במחלקה גבוהה מאוד, אולם בית החולים מקבל על כך תשלום מהמדינה.

גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר, סירב בתוקף להתייחס לדברים.