פרופסור נוריאל רוביני שחזה את המשבר העולמי: "עדיף כבר להלאים לחלוטין את סיטיגרופ ובנק אוף אמריקה"

"קובעי המדיניות בעצם התחייבו להשקיע 9 טריליון ד' בהבראת הכלכלה, כשנכון לעכשיו הם ביזבזו 2 טריליון ד'" ; הממשל הסכים לבצע המרה של מניות הבכורה של סיטיגרופ שבבעלותו בסכום של עד 25 מיליארד ד'

פרופסור נוריאל רוביני, שחזה את המשבר הפיננסי העולמי, אמר, כי עדיף כבר להלאים לחלוטין את סיטיגרופ ובנק אוף אמריקה , משום שזהו הצעד המשמעותי הראשון ל"טיהור הבנקים" - מה שיאפשר בהמשך הדרך את מכירתם לגורמים פרטיים.

הממשל האמריקני הסכים אמש (ו') לבצע המרה של מניות הבכורה של סיטיגרופ שבבעלותו בסכום של עד 25 מיליארד דולר. מניות הבכורה נושאות ריבית גבוהה, הדורשת תשלום שנתי של מיליארדי דולרים מתוך ההון העצמי של סיטי, אך אם יומרו למניות רגילות, הדיבידנד השנתי של סיטי יהיה מינימלי, כיוון שגם ככה הבנק חתך את הדיבידנד ל-4 סנט למניה.

מחיר ההמרה של מניות הבכורה למניות רגילות נקבע על 3.25 דולר למניה לעומת שער של 2.46 דולר אתמול בוול סטריט. חלקו של הממשל במניות המיעוט של החברה יעמוד על 36%. במקביל דיווח הבנק כי הפסיד 9.6 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2008.

מנכ"ל סיטיגרופ, ויקראם פנדיט, אמר כי ההודעה של הממשל צריכה להרגיעה את המשקיעים שחששו מפני הלאמתו של סיטיגרופ.

פרופסור רוביני אמר בתגובה כי "זה כמו שמישהי תגיד שהיא חצי בהריון". רוביני הסביר כי הממשל כבר השתלט על המערכת הפיננסית. "קובעי המדיניות בארה"ב בעצם התחייבו להשקיע 9 טריליון דולר בהבראת הכלכלה, כשנכון לעכשיו הם כבר ביזבזו 2 טריליון דולר".

הממשל האמריקני איננו שש להזרים לסיטיגרופ סכומים נוספים לאחר שבשנה שעברה הועברו לבנק 45 מיליארד דולר בכספי סיוע. חלק מהמהלכים המתוכננים בקרוב הם המרת מניות בכורה שבידי הממשל למניות רגילות. בממשל האמריקני פוחדים שקריסה של סיטי עלולה להוביל להעמקה דרסטית של המשבר הכלכלי החמור ממילא.