הפרסומת המדוברת השבוע ברשת: קמפיין "ישראל מתייבשת" של רשות המים

Twisted Fly: הגולשים עסקו בעיקר בקמפיין שבו תלמידי תיכון יכינו סרטים לחיסכון במים, ובעובדה שבר רפאלי תשתתף בקמפיין של רשות המים

גם השבוע מדורג הקמפיין ישראל מתייבשת של רשות המים בראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת. הפרסומת חוללה 33% מהיקף השיחה על פרסומות ברשת, והובילה בפער משמעותי על המקום השני, הפרסומת של סלקום עם 11% מהיקף השיחה.

שני מהלכים של רשות המים שימשו כמחוללי השיחה העיקריים של הפרסומת ברשת. מחולל השיחה הראשון, שאחראי ל-56% מסך הפוסטים שהופיעו בהתייחס לקמפיין, היה הקמפיין "סרטון חיסכון" שהעלתה הרשות באינטרנט. מדובר בקמפיין שעלה לקראת יום המודעות למשבר המים במערכת החינוך, שקרא לתלמידים ליצר גרסה לקמפיין החיסכון במים.

24% מהפוסטים ביקרו את הרעיון של קיום תחרות נושאת פרסים בהקשר החברתי, וטענו כי מדובר במשאבים שהיו יכולים וצריכים להיות מופנים לטובת אמצעים אפקטיביים יותר לפתרון משבר המים. ביקורת נוספת שנגעה לאופן ההתמודדות של המדינה עם משבר המים - 16% מסך התגובות על הקמפיין התייחסו לטענה לפיה המדינה לא יכולה לתלות את הפתרון למשבר בחיסכון התושבים בלבד, וכי הפתרון צריך לקבל ביטוי גם באחריות והשקעה מצד המדינה. בין היתר צוינו השקעה בשאיבה והתפלת מים.

נושאי שיחה נוספים שעלו בהקשר של הקמפיין, היו ביקורת חיובית כלפי אפקטיביות הקמפיין, שתרם להעלאת המודעות לנושא לדעת הגולשים (8%) וכן התייחסות לרננה רז שהשתתפה בקמפיין הטלוויזיה של הרשות (8%).

מחולל השיחה השני שחולל 44% מכלל הפוסטים, מתייחס לקמפיין מתוכנן של רשות המים עם בר רפאלי. רפאלי, שהסכימה להשתתף בקמפיין בהתנדבות, הביעה את מורת רוחה כלפי ידיעה שהופיעה ב"ידיעות אחרונות" בה פורסם כי היא עתידה לקבל תשלום עבור השתתפותה בקמפיין. עיקר התגובות (55%) הביעו תמיכה ופרגון לרפאלי והצדיקו את תגובתה כלפי הידיעה השגויה שהופיעה בעיתון. 36% מהתגובות ביקרו את רפאלי, בעיקר על רקע אי השירות הצבאי שלה, ויתר התגובות (9%) היו ניטרליות.

הפרסומות