פרשת הפנסיה בחברת החשמל מסרבת להסתיים: האקטואר איים להתפטר בשל מחלוקת עם האוצר

המשמעות: חשש מעיכוב בפרסום הדו"חות ; אחרי שהחברה ניסתה לפטר את רואה החשבון החיצוני שלה, כי דרש ממנה דרישות שלא נראו לה בנושא ההתחייבויות הפנסיוניות, נראה כי יש קרבן נוסף במערכה בנושא ההתחייבויות הפנסיוניות: אקטואר החברה, אלן דובין

האם חברת חשמל ממשיכה לנקוט בתרגילים בכדי להימנע מהגשת הדוחות בזמן? אחרי שהחברה ניסתה לפטר את רואה החשבון החיצוני שלה, לאחר שדרש ממנה דרישות שלא נראו לה בנושא ההתחייבויות הפנסיוניות, נראה כי יש קרבן נוסף במערכה בנושא ההתחייבויות הפנסיוניות: אקטואר החברה, אלן דובין.

בישיבת של דירקטוריון חברת חשמל, לפני כשלושה שבועות, נאמר לדירקטורים כי האקטואר, דובין, התפטר מתפקידו. גורמים בחברת החשמל ציינו כי הרקע לאיום של דובין להתפטר הוא מחלוקות בנוגע לחישוב ההתחייבויות האקטואריות (פנסיה) מול רשות החברות הממשלתיות ורואי החשבון של החברה.

המשמעות של היעדר אקטואר עצומה מכיוון שלא ניתן לחתום על דו"חות האקטואריה. בהיעדר דוחות אקטואריה לא ניתן להגיש את הדו"חות הכספיים. את הדו"חות הקרובים כידוע, אמורים להגיש עד ה-31 במארס.

הנושא הזה עורר דאגה רבה במשרד האוצר, שם מודעים למשמעות האדירה של אי הגשת דו"חות של חברה מסדר הגודל של חברת חשמל במועדם. ואולם, עד עכשיו לא ברור לגורמים בחברה, אם האקטואר אכן התפטר או לא.

לא מזמן, נאלצה רשות החברות הממשלתיות להתערב בניסיונות מצד חברת חשמל להחליף את הרו"ח שלה, אדיר ענבר, שותף מנהל מחלקת IFRS בפירמת רוה"ח דלויט בריטמן אלמגור זהר. המחלוקות המקצועיות הביאו בין היתר לכך שחברת החשמל איחרה בהגשת דו"חותיה.

בהתייחס להתפטרותו או איומי התפטרותו של האקטואר, דובר חברת חשמל מסר: "האקטואר לא התפטר, והדו"חות יוגשו בזמן". מרשות החברות נמסר בתגובה: "מדובר בעניין פנימי של חברת חשמל. משרד האוצר לא עוסק בהעסקת יועץ חיצוני על ידי חברה ממשלתית. חברת חשמל היא חברה רצינית ואנו בטוחים שהדו"חות יוגשו בזמן". בכירים בממשלה לא הכחישו כי התגלו חילוקי דעות בנושא חישוב ההתחייבויות לפנסיה. "יש מחלוקות כאלו ואחרות. אנו מקווים שהדו"חות יוגשו בזמן, למרות שבחברת החשמל כבר היו תקדימים".