כל משבר הוא הזדמנות: אורי שני, אקסלנס וגיזה-זינגר-אבן יקימו קרן השקעות לחברות בקשיים

בכוונת השותפים בקרן ההשקעות הפרטית, שתנוהל על ידי שני, לפעול לרכישת חלקים משמעותיים מסדרות אג"ח קונצרניות ממשקיעים, לצורך ניהולן כמסה קריטית כדי להבטיח קיום מלא ככל האפשר של התחייבויות החברות המנפיקות למשקיעים

אורי שני, אקסלנס וגיזה-זינגר-אבן, חוברים יחדיו להקמת קרן השקעות להשקעה בחברות בקשיים ("בדיסטרס"), כך נודע ל"גלובס". בכוונת השותפים בקרן ההשקעות הפרטית, שתנוהל על ידי שני, לפעול לרכישת חלקים משמעותיים מסדרות אג"ח קונצרניות ממשקיעים, לצורך ניהולן כמסה קריטית כדי להבטיח קיום מלא ככל האפשר של התחייבויות החברות המנפיקות למשקיעים.

בנוסף, בכוונת הקרן להתערב באופן אקטיבי בניהול החברות החייבות שאת האג"ח שלהן תרכוש הקרן.

מבחינת שני ושותפיו לקרן, שוק האג"ח הקונצרני מהווה הזדמנות בימים אלו גם בהתחשב בכך שבקרוב יושקו קרנות המנוף הראשונות שמקימה המדינה בשיתוף הגופים המוסדיים.

זאת מכיוון שבכוונת שני ושותפיו לפעול בעיקר בניהול החוב ולהתערב בניהול של חברות שגייסו חוב ועיקר פעילותן מחוץ לישראל. מדובר בקהל יעד של חברות חייבות שונה מזה שמתייחס לקרנות המנוף, שבהתאם לכללי ההשקעה שקבעה המדינה לקרנות המנוף, הן תוכלנה להשקיע רק בחברות שעיקר פעילותן מתבצע בארץ.

הקרן שמקים שני תפעל באמצעות קניית אג"ח מהמוסדיים ומתן תעודות השתתפות בקרן שינתנו למוסדיים באותו השווי. מימון התזרים לפעילות של הקרן יהיה על ידי אקסלנס, גיזה זינגר אבן ושני בעצמם.

אופן ההשקעה בקרן יהיה כך שהמשקיעים בה - הגופים המוסדיים - המחזיקים כיום אג"ח ישקיעו בקרן באמצעות תרומה-בעין (in-kind contribution) של אג"ח אלו, בהתאם להסכמה מראש עם השותף הכללי של הקרן.

ככל הידוע, שני כבר נפגש בנושא עם רגולטורים, בניסיון לשמוע את דעתם בנושא, והחל להידבר עם גופים מוסדיים.

בחודשים האחרונים מוזכר שמו של שני, בעבר מנכ"ל שיכון ובינוי וראש לשכתו של ראש הממשלה אריאל שרון, בעיקר בהקשר של העימות החזיתי שלו מול מעסיקו לשעבר ארקדי גאידמק.