מקורב למנהלים המיוחדים בוויטה פרי גליל: אין שיפור ניכר בהצעות החדשות להסדרי נושים

אתמול הוגשו 3 הצעות להסדר נושים - של חקלאי יודפת ואברהם בורג, חברת ויליפוד וחברת זנלכל ; מחר תיערך התמחרות בין החברות שהגישו הצעות לרכישת המפעל בחצור-הגלילית כעסק חי במתווה של כינוס נכסים

המנהלים המיוחדים של חברת ויטה פרי גליל , עו"ד עופר אטיאס ורו"ח דייב גל, ינהלו מחר (ג') אחה"צ התמחרות בין החברות שהגישו הצעות לרכישת המפעל בחצור-הגלילית כעסק חי במתווה של כינוס נכסים. במקביל, ייערכו מחרתיים אסיפות נושים בהן אמורות להידון ההצעות להסדרי נושים לחברה.

בשבוע שעבר, לאחר שנושי החברה לא הצליחו להגיע להסכמה בדבר ההצעות להסדרי הנושים שהוגשו להם, פנו הבנקים לאומי ודיסקונט לבית המשפט בבקשה למנות לחברה כונסי נכסים שיפעלו למכירתה כעסק חי. עם פניית הבנקים לבית המשפט, פתחו העובדים בצעדי מחאה והתבצרו במפעל כיוון שלטענתם משמעות מכירת החברה כעסק חי במתווה של כינוס נכסים היא סגירת המפעלים ופיטורי העובדים.

בדיון שנערך בשבוע שעבר דחה השופט אלכס קיסרי את בקשת הכינוס ונתן ארכה למציעים השונים לשפר את הצעותיהם. במסגרת ההחלטה, נקבע המועד הסופי להגשת הצעות משופרות להסדר נושים לאתמול (א') בצהריים. במועד הקובע הוגשו 3 הצעות להסדר נושים: חקלאי יודפת ואברהם בורג, חברת ויליפוד וחברת זנלכל.

במקביל, מנהלים המנהלים המיוחדים מגעים עם קבוצות שהציעו לרכוש את המפעל כעסק חי במתווה של כינוס נכסים. עד למועד פרסום הידיעה הוגשה למנהלים המיוחדים רק הצעה של חברת קופרלי ושלום השקעות, שבבעלות משפחת שלום, בעלי רשת המרכולים חצי חינם. הצעה זו כוללת תשלום של 55 מיליון שקל לקופת הכינוס עבור נכסי החברות, תשלום עבור מלאי החברות וכן הותרת החובות לקופת הכינוס. בנוסף, מתנהל משא-ומתן עם יעקב צ'סקלה, בעלי חברת פרי ניר ועם חברת סטאר קיסט.

מקור המקורב למנהלים המיוחדים מסר כי מעיון בהצעות המחודשות שהוגשו להסדרי נושים אין שיפור ניכר בהשוואה להצעות שכבר נדחו בעבר. לדברי אותו מקור, הסיכוי שתהיה הסכמה של הנושים כולם (חקלאים, נושים מובטחים ובנקים) קלוש ביותר ולכן המנהלים המיוחדים נערכים להביא בפני בית המשפט בדיון הקובע ביום חמישי את ההצעה הטובה ביותר שיצליחו להשיג במקרה שביהמ"ש יורה על כינוס נכסים לחברה.