פרופיל המנכ"לית לשנת 2009: בת 53, נשואה ואם לשניים עד שלושה ילדים, גרה באזור ת"א והמרכז

כך עולה מסקר שערכה חברת BdiCoface ; כ-11% מהמנהלים הבכירים של החברות המובילות הם נשים ; כלכלה ומינהל עסקים הם התארים הנפוצים בקרב הנשים בתפקידים בכירים

כ-11% מהמנהלים הבכירים של החברות המובילות הם נשים. כך עולה מסקר שערכה חברת BdiCoface לקראת יום האישה הבינ"ל.

כ-69% מהמנכ"ליות בעלות תואר אקדמאית ממוסד ישראלי. רק ל-31% מהן תואר ממוסד אקדמי בחו"ל. עוד עולה מן הבדיקה כי כ-30% מן הנשים המכהנות בתפקידי מפתח בישראל, הינן בעלות תואר במינהל עסקים. לכ-21% מהן תואר בכלכלה, ולאחר מכן חשבונאות ןמשפטים, עם 11% כל אחד.

רוב המנהלות הבכירות (כ-45%) נשואות ואימהות ל-3 ילדים. 36% מהן נשואות ואימהות ל-2 ילדים ורק 11% מהמנהלות הבכירות נשואות ואימהות לילד אחד. בנוסף לכך, רובן המכריע של המנהלות הבכירות (כ-86%) הינן ילידות הארץ. רק כ-14% מהן נולדות מחוץ לארץ.

פרופיל המנהלת הישראלית הבכירה ב 2009 בישראל: גילן הממוצע של המנהלות הבכירות בישראל עומד על 53.1, בהשוואה לגיל הממוצע של כלל המנהלים הבכירים העומד על 54. מרבית המנהלות הבכירות בישראל, כ-43%, הן בטווח הגילאים של בין 50 ל-60 כאשר כ-25% מהן בגילאים שבין 40 ל-50. מעל גיל 60 ישנן כ-23% מנהלות (שכ-2% מהן מעל לגיל 70). בטווח הגילאים שבין 30 ל-40 נמצאות כ-9% מהמנהלות הבכירות במשק.

בקרב המנהלות הבכירות במשק, כ-42% הינן בעלות תואר ראשון. לכ-29% יש תואר שני, ורק ל-8% מהן יש תואר שלישי (דוקטורט). בנוסף, מציינים ב-BdiCoface כי בקרב כלל המנהלות הבכירות במשק, כ-37% מהן רכשו את השכלתן בתל-אביב, כ-23% בירושלים ורק 8% רכשו את השכלתם במוסד אקדמי בחיפה. בקרב המנהלות הבכירות שלמדו בחו"ל, רובן המכריע למדו במוסדות אקדמאיים בארה"ב.

רוב המנהלות הבכירות, כ-61%, מתגוררות באזור תל-אביב והמרכז. במקום השני נמצא אזור השרון וצפון-מישור החוף, עם 21%. באזור חיפה, קריות וגליל מערבי מתגוררות כ-7% מהמנהלות הבכירות. כ-6% מהן מתגוררות באזור השפלה ודרום מישור החוף ורק 4% מהן מתגוררות באזור ירושלים. 1% מתגורר באזור העמקים, אזור הכינרת והגליל התחתון.

עם הנשים המכהנות בתפקידי מפתח נמנות, בין היתר, סמדר ברבר צדיק, מנכ"לית הבנק הבינלאומי, שרי אריסון, יו"ר אריסון החזקות, גליה מאור שעומדת בראש בנק לאומי, אילנה קופמן, מנכ"לית קבוצת גולף, עפרה (להט) שטראוס בתפקיד יו"ר מועצת המנהלים של שטראוס גרופ, יהודית ברוניצקי, מנכ"לית אורמת תעשיות.