דו"ח סודי של האיחוד האירופי: ישראל מספחת אליה את מזרח ירושלים

במסמך, ממנו מצטט עיתון ה"גארדיאן" הבריטי, נכתב עוד כי ישראל האיצה את התכניות של סיפוח השכונות, וכי היא מחלישה את אמינותה של הרשות הפלסטינית בניסיונה להגיע לשיחות שלום

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

דוח סודי של האיחוד האירופי מאשים את ישראל בכך שהיא משתמשת בהרחבת ההתנחלויות, בהריסת בתים, במדיניות יישוב מפלה ובאמצעות הגדר בגדה המערבית כדי "לפעול לסיפוח" מזרח ירושלים

במסמך, ממנו מצטט עיתון ה"גארדיאן" הבריטי, נכתב עוד כי ישראל האיצה את התכניות של סיפוח השכונות, וכי היא מחלישה את אמינותה של הרשות הפלסטינית בניסיונה להגיע לשיחות שלום. "פעולותיה של ישראל בתוך ומסביב לירושלים הן אתגרים מכריעים בעשיית השלום הישראלי-פלסטיני", כך בדוח האיחוד האירופי.

הדוח מתוארך ל-15 בדצמבר 2007, לפני יותר משנה. כותבי הדוח מכירים בבעיות הביטחוניות "הלגיטימיות", כך נכתב, בירושלים, אך מוסיפים: "רבות מהפעולות הבלתי חוקיות בתוך ומסביב לעיר מקטינות את הצידוק הביטחוני".

"ישראל קובעת עובדות בשטח"

לפי הדוח, הנוכחות הישראלית בשטחי מזרח ירושלים רק הולכת וגוברת. מאותה סיבה נחלשת האוכלוסייה הפלסטינית בעיר, הבנייה הפלסטינית העירונית נבלמת כמעט לחלוטין, ומזרח ירושלים הולכת ונפרדת משטחי הגדה המערבית.

האיחוד האירופי תוקף בחריפות את הריסות הבתים. "זהו מעשה בלתי חוקי לפי החוק הבינלאומי, זה לא משרת שום מטרה, יש לכך השפעות הומניטריות חמורות וזה תורם למרירות ולקיצוניות".